سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۳

حوزه/عموم مسلمین نباید با برتری جویی مذهبی صف واحد اتحاد را بر هم بزنند؛ خطر کفر، صهیونسیم ، داعش و افراطی گری موجودیت ما را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مولوی اسامه مرادی، از علمای اهل سنت، امروز در کنفرانس وحدت اسلامی گفت: مشکلاتی که دامنگیرامت اسلامی شده است اگر دامنگیر دیگران شده بودند قطعا جامعه آنها را از بین برده بود.

وی افزود: خداوند می فرمایند که سرنوشت جهان در عاقبت به دست مستغضفین خواهد افتادو  خداوند عزت این ضعیفان را ضمانت کرده است که این امت بیش از 1400 سال دوران پرفراز و نشیب باید به این سمت حرکت کند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: در گذشته زندگی مسلمانان بسیار بهتر از امروز بود و قطعا آرامش بیشتری در کشورهای اسلامی حاکم بود و هیچ گاه این گونه علیه هم شمشیر نمی کشیدند، به همین خاطر باید متحد شده و حرکتی جدید را در جهان اسلام آغاز کنیم.

وی گفت: باید خود را تغییر دهیم تا خداوند نیز وضعیت ما را دگرگون کند؛ پیامبر اکرم الگوی وحدت امت است زیرا همیشه از خداوند می خواستند که این امت را زیر این چتر مبارک حفظ کند.

محقق دینی اظهارکرد: آیا درست است که ملت یا مذهبی نسبت به ملت دیگر کینه داشته باشد و بدخواه یکدیگر باشد؟ امتی که در بسیاری از امور از جمله قرآن و پیامبر و بسیاری از احکام با هم واحد است چرا باید این چنین باهم درگیر شود.

وی گفت: علمای اسلامی باید به دیگران بیاموزند که نباید این همه نسبت به هم کینه داشته باشند و اگر دل ها کینه آلود شود این دشمنی ها بیشتر خواهد شد و دیگر کسی نمی تواند جلوی این جریانات را بگیرد.

این اندیشمند اهل سنت اظهارکرد: عموم مسلمین نباید با برتری جویی مذهبی این صف واحد را بر هم بزنند؛ خطر کفر و صهیونسیم و داعش و افراطی گری موجودیت ما را تهدید می کند.

وی در پایان بر لزوم احترام متقابل مذاهب اسلامی نسبت هم تاکید کرد و گفت: قطعا با اتحاد و احترام متقابل است که وحدت در دسترس قرار می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha