یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ یکی از اندیشمندان اهل سنت گفت: امروز باید بجای کوبیدن بر طبل نفاق بر وحدت و مشترکات تاکید و در این مسیر فعالیت نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ محمد نصری از علمای اهل سنت ایران، در کمیسیون بحران های جهان اسلام کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: گروه های تروریستی تمام تلاش های خود را به شکل عجیبی برای ویران ساختن اسلام و مسلمین انجام می دهند.

وی افزود: به عنوان یک فعال حوزوی ودانشگاهی اهل سنت بیان می کنم که علت این امور را باید در اهداف استکبار و دست های غربی جستجو کنیم که این فکر مسموم راتولید کردند.

نصری بیان کرد: بعضا برخی از تفکرات که جوابگوی نیازهای امروز  هم نیست باعث اختلاف می گردد و علمای معاصر باید با بهره گیری از نکات مثبت این مسایل را که باعث اختلاف می شود را کمرنگ کنند.

وی گفت: به عنوان یک مدرس رشته الهیات بیان می کنم که اگر حوزه های علمیه شیعه و سنی در این جهت تلاش نکنند و با مسایلی که باعث اختلاف می شود مقابله نکنند توفیقی حاصل نخواهد شد.

این محقق دینی خاطرنشان کرد: باید مباحثی در کتب درسی دانشگاه های اسلامی تدریس شود که موید وحدت است؛ تحریم برخی مذاهب در یک مذهب دیگر کاری است که متاسفانه باعث تشدید اختلافات می شود زیرا هیچ قومی تحقیر را تحمل نمی کند.

وی گفت: امروز باید بجای کوبیدن بر طبل نفاق بر وحدت و مشترکات تاکید و در این مسیر فعالیت نماییم..

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha