پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ قطعا پاک شدن صفحه روزگار از گروه های افراطی چون داعش، موجی از امنیت خاطر و ثبات را به کشورهای منطقه خواهد رساند ولی به شرط آن که تلاش ها برای جلوگیری از فکر مسموم تکفیر بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جشن پیامبر اعظم(ص) در مصلی تهران گفت: همه مسلمانان باید به پیامبر اکرم(ص) به عنوان بزرگترین هویت خود و به عنوان بهترین نعمت الهی بنگرند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) که زیباترین مخلوق خداوند و اشرف مخلوقات عالم و کامل ترین مخلوق کردگار است می تواند سرآغاز حرکتی جهانی در مسیر توحید و زدودن کفر و تکفیر و شرک و عدم اتفاق باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: امروز  گروهک هایی چون داعش وحدت عالم اسلام را به هم زده و به صف درهم تنیده مسلمانان حمله و به آن آسیب زده اند که امیدواریم که این گروه  به زودی نابود شوند.

وی گفت: قطعا پاک شدن صفحه روزگار از این گروه دد منش و افراطی موجی از امنیت خاطر و ثبات را به کشورهای منطقه خواهد رساند ولی به شرط آن که تلاش ها برای جلوگیری از فکر مسموم تکفیر بیشتر شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به لزوم آزاد سازی  شیخ زکزاکی بیان کرد: این ظلم بزرگی در حق مسلمانان بود که بدون هیچ جرمی چهره برجسته عالم اسلام در آفریقا را با این وضع دلخراش مورد آزاد قراردادند و جمعیت بسیاری را به خاک و خون کشیدند.

آیت الله اراکی بیان کرد: پیامبر(ص)، پس از بعثت مبارک خود سعی کردند که ما را در جریانی قرار دهند که بهترین جامعه و امت وسط باشیم و امورمان هر روز با مهر و محبت و برادری و برابری طی شود ولی متاسفانه این همدلی کمتر ایجاد شد و ما امیدواریم که با تلاش همه علما و تفضل خداوند این شرایط دوباره ایجاد شود.

گفتنی است: مدیحه سرایی ذاکران آل الله از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha