یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
شهاب مرادی

حوزه/ رفتار هیجانی و به دور از خرد و عقل آل سعود که سبب تشدید فضای اختلافی می‌شود، با تحریک و حمایت و چراغ سبز غربی‌ها صورت می گیرد.

حجت‌الاسلام‌ شهاب مرادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به شهادت آیت الله نمر باقر النمر، اظهار داشت: این رفتار هیجانی و دور از خرد و عقل آل سعود که سبب تشدید فضای اختلافی می‌شود، به‌یقین با حمایت و چراغ سبز غربی‌ها صورت گرفته و بی‌تردید بازی در زمین سردمداران استکباری است.

وی با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت‌های اسلامی جهت مقابله با این‌گونه حرکات استفاده کرد، گفت: حکومت عربستان در زمینی بازی می‌کند که طرحان غربی به‌ویژه آمریکا، انگلیس و اسراییل، قواعد و نقش‌های آن را برای آل سعود تعریف کرده‌اند و این مسأله، برای هر مسلمانی مشخص است.

حجت‌الاسلام‌ مرادی، با بیان این که عربستان از دیرباز تا به امروز در مسیر منافع اسراییل حرکت می‌کند، تصریح کرد: اعدام یک روحانی مجاهد، که صرفاً یک درخواست کاملا منطقی و مشروع دارد، برای حکومتی که داعیه خادم‌الحرمینی دارد، بسیار زشت و ناپسند بوده و به همین دلیل نیز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای جلوگیری از عدم انجام اقدامی مشابه بهره‌برداری کرد.

این کارشناس علوم دینی به دستگیری شیخ زکزاکی اشاره کرد و یکی از راه‌های جلوگیری از اعدام ایشان را مطرح کردن آن در فضای رسانه‌ای جهان عنوان کرد و گفت: در خصوص اشخاصی همچون شیخ زکزاکی، که افرادی صلح‌طلب، آرام و اجتماعی هستند، همه ملت‌ها وظیفه دفاع داشته و نباید اجازه تعرض و هتک حرمت به این شخصیت‌های برجسته دینی داده شود.

وی افزود: وقتی به اقدامات یک‌ساله عربستان نگاه می‌کنیم! متوجه یک سری تحرکاتی منفعلانه و نابخردانه می‌شویم که نشان از ضعف و اضمحلال آنها در مواجهه با جبهه مقاومت اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام‌ مرادی، در پایان به برخی اقدامات انفعالی حکام سعودی در مواجهه با تحرکات جبهه مقاومت اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ما نیازمند اتحاد بین مسلمین برای نابودی دسیسه های مشرکین هستیم، اظهار داشت: «سیاست‌گذاری‌های اشتباه اقتصادی همچون کاهش شدید قیمت نفت که البته خودشان را بیش از دیگران گرفتار کرده»، «حمایت از گروه‌های تکفیری» و «انجام حرکات تروریستی»، برخی از اقدامات انفعالی حکام سعودی است که باید با انزجار از این خشونت‌ها و اقدامات تروریستی و همچنین بیزاری از تفرقه بین مسلمین که همه آن مرتبط با عملکرد آل سعود است، توسط مسلمانان آزاداندیش و روشن قلب جهان اعلام شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha