چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: اگر طلاب پژوهش محور تربیت شوند، قطعاً در آینده‌ای نزدیک، حوزه‌ها منبع اصلی تولید علم دینی و پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات علمی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی عماد، در آیین رونمایی از یک اثر پژوهشی حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر لزوم آموزش فن تولید دانش به طلاب در سطوح مختلف، گفت: اساتید و مدیران مدارس باید طلاب را به شیوه‌ای پرورش دهند که در آینده به تولید علم و دانش بپردازند.

وی بابیان این‌که طلاب، وسیله‌ای برای رفع نیازهای فکری و علمی جهان بشری هستند، ادامه داد: اگر طلاب پژوهش محور تربیت تربیت شوند، قطعاً در آینده‌ای نزدیک، حوزه‌های علمیه منبع اصلی تولید علم دینی و پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات علمی خواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد تصریح کرد: باید حوزه‌های علمیه را به‌ سوی تولید و ارائه محتوا برای رفع نیازهای فکری، فرهنگی و علمی جامعه سوق داد، چرا که امروز خروجی کرسی تولید علم در حوزه، منحصر به تربیت استاد می شود، اما از تولید مقالات علمی و پژوهش‌های کلان توسط طلاب خبری نیست.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، خطاب به طلاب درس خارج حوزه خوزستان، تصریح کرد: اگر شما طلاب، هر دو سال یک‌بار، در یکی از موضوعات فقه یا اصول، یک مسأله را طراحی و بر مبنای آن مقاله‌ای علمی به رشته تحریر درآورید، حداقل سالی 200 مقاله علمی، راهبری و هدایت‌شده توسط استادان سرآمد حوزه خوزستان خواهیم داشت.

 وی در ادامه افزود: اگر این نسبت آماری را در دیگر حوزه‌های علمیه گسترش دهیم، بهترین فرصت برای پیشرفت سطح پژوهشی کشور محیا می‌شود که می‌تواند جهشی نورانی در نظام حوزوی کشور فراهم آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد در پایان بابیان این‌که حوزه علمیه خوزستان، از نظر تولیدات حوزوی، جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود، گفت: ظهور و بروز طلاب در جامعه علمی تخصصی کشور، با محصولاتی همچون نشریه، مقاله، کنفرانس‌های علمی و نظریه‌پردازی‌ها و چاپ کتب، صورت می‌گیرد، لذا مدیران مدارس باید به این مهم توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha