شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
نظریه علم دینی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: امروز سبک زندگی غربی بر دانش پژوهان و علم آموزان غلبه کرده است که این نگاه باید تغییر یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز، در نشست هم اندیشی معاونان پژوهشی نهادهای حوزوی و دانشگاهی، در مشهد با اذعان بر اینکه امروزه در دوره مهجوریت علم و دانش دینی هستیم، اظهارداشت: در حالی که دانش پژوهان و علم آموزان باید سبک زندگی دینی و علمی داشته  و برای دیگران هم الگو شوند، اما امروز سبک زندگی غربی بر آنان غلبه کرده است.

وی،  مدرک گرایی را هم از آسیب های جامعه علمی دانست و افزود: باید تدبیری اندیشه شود که رویکرد مدرک گرایی در حوزه حاکم نشود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان ، با تاکید بر اینکه حوزه علمیه خراسان تنها به مرکز مدیریت اطلاق نمی شود، ابراز داشت: این مرکز به عنوان ستاد هماهنگی محسوب می گردد و حوزه خراسان، همه نهادها و حوزویان آن را شامل می شود.

وی افزود: چشم انداز 20 ساله حوزه علمیه خراسان فصل مشترکی برای همکاری هاست که مراکز حوزوی می توانند هم افزایی داشته باشند و در نتیجه کارهای خوبی انجام شود.

حجت الاسلام علوی آزیز با اشاره به 10 دوره فراخوان آثار پژوهشی این حوزه، از استقبال خوب طلاب محقق از این فراخوان خبر داد و گفت: تنها در دوره دهم آن 1400 اثر ارائه شده بود.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان چند سالی است که در نمایشگاه های پژوهشی حضور دارد، به طوری که یک غرفه 24 متری در سال اول، امسال به هزار متر رشد فضای ارائه آثار پژوهشی رسیده بود که این علائم نشان از رشد علمی حوزه خراسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha