چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
طاها هاشمی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه اصالت و جوهر انقلاب بر پایه تفکر ناب اسلامی شکل گرفت، ابراز داشت: حوزه علمیه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و فقاهت نقش موثری در هدایت فکری نهضت داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم قم در 19 دی، اظهار داشت: بدون تردید قم موتور محرک جریان های فکری و سیاسی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش جدی داشتند.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم تاثیر مهمی در استقبال ملت ایران از تفکر انقلاب اسلامی داشت، تصریح کرد: مردم قم نقش اصلی را در پیروزی و تداوم انقلاب داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری 19 دی در پیروزی انقلاب، گفت: رژیم در 19 دی به نقطه ای رسید که امکان تداوم حیات نداشت و از سویی دیگر نهضت نیز به جایگاهی دست یافت که پیروزی خود را قطعی می دانست.

نماینده مردم قم در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی افزود: قیام خونین 19 دی و برگزاری مراسم های بزرگداشت به مناسبت چهلمین روز شهدا، جامعه را تحت تاثیر قرار داد و پیروزی نهضت را تسریع بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با تاکید بر اینکه اصالت و جوهر انقلاب بر پایه تفکر ناب اسلامی شکل گرفت، ابراز داشت: حوزه علمیه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و فقاهت نقش موثری در هدایت فکری نهضت داشت.

وی، نقطه آغاز انقلاب را از حوزه های علمیه و شهر مقدس قم عنوان کرد و گفت: همان گونه که امام خمینی(ره) با هدایت و رهبری خود توانستند نهضت را به پیروزی برسانند، در تداوم و بقای انقلاب نیز باید به نقش تعیین کننده حوزه علمیه قم توجه داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید تفکر ناب اسلامی می تواند جریان انقلاب را در طول تاریخ هدایت کند.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha