چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه دنیا تشنه آموزه های اهل بیت (ع) است،گفت: برای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در جهان همت بیش از پیش لازم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی، ظهر امروز در دیدار با خادمان حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) ، با تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات این کریمه اهل بیت(س) اظهارداشت: این بانوی بزرگوار در عصمت و پاکی زبانزد بوده است به طوری که به واسطه پاکی  منحصر به فرد خود در نزد امام معصوم( ع) لقب معصومه و کریمه اهل بیت(س) را به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه در زیارت آن بانوی بزرگوار شان شفاعت از آن کسی است که نشانه ای از کرامت خدا در روی زمین باشد تصریح کرد:امام رضا( ع) در اهمیت احترام و بزرگی این بانوی بزرگوار فرموده اند؛ هر کس فاطمه معصومه (س) را در قم زیارت نماید مرا زیارت نموده است.

امام جمعه خرم آباد در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه مردم استان لرستان  عاشق اهل بیت (ع )هستند خاطر نشان کرد:مردمان این استان ولایی و همواره در دوست داشتن خاندان عصمت و طهارت زبانزد بوده اند به گونه ای که عزاداری های مردم این استان برای اهل بیت( ع)  شهرت جهانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی میزان مشارکت مردم لرستان در بازسازی  عتبات عالیات را بی نظیر دانست و گفت:ساخت درب مطهر حرم امام حسن عسگری( ع) و محل سرداب غیبت امام عصر( عج) تنها گوشه ای از ارادت مردم این استان به خاندان اهل بیت( ع) است.

وی با اشاره به اینکه این استان همیشه از استان های عاشق مرجعیت ،علما و روحانیت بوده، اظهار داشت:فخر جهان تشیع آیت الله العظمی بروجردی از جمله افتخارات این استان به عالم شیعه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با بیان اینکه در نشانه های آخر الزمان انتقال علوم دینی از قم به سایر نقاط دنیا روایت شده است گفت:عالمانی همچون شیخ زکزاکی درآفریقا،شیخ نمر در عربستان،شیخ سلمان در بحرین و سید حسن نصرالله از لبنان تنها نمونه هایی از عالمانی هستند که در جهت رواج مکتب اسلام و جهان تشیع تلاش کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در پایان با اشاره به اینکه امروز خدام حرم اهل بیت(ع) نیز سفیران علوم دینی و فرهنگ علوی هستند تصریح کرد:همه شیعیان با تمام توان با پروژه اسلام ستیزی و اسلام هراسی دشمنان مبارزه خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha