چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ حجت‌الاسلام امیری با تصریح بر این که شناخت شهدا، دانش آموزان را به خودباوری می‌رساند، افزود: نسل نوجوان و دانش آموز به دنبال الگو است، اگر الگوی مناسب به او معرفی نشود، مسلما ناصواب خواهد بود.

حجت‌الاسلام مختار امیری، مدیر مدرسه علوم معارف اسلامی صدرای اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برگزاری دومین یادواره "شقایق‌های صدرایی" مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا خبرداد و اظهار داشت: این مراسم با هدف آشنایی نسل جوان با ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری و نحوه زندگی شهدا، در راستای الگودهی مناسب به دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه مدرسه علوم معارف اسلامی صدرای اهواز از مدارس محوری شهر در سال‌های انقلاب و جنگ بوده است، ادامه داد: این مدرسه پس از انقلاب اسلامی مصطفی خمینی(ره) نام گرفت و بعد از تأسیس مدارس صدرا به‌عنوان مدرسه علوم و معارف اسلامی اهواز ادامه فعالیت داد، شاهد حضور و تحصیل شخصیت‌هایی حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه موقت اهواز، حاج صادق آهنگران، شهید علم الهدی و 120 شهید دوران دفاع مقدس بوده است.

مدیر مدرسه علوم معارف اسلامی صدرای اهواز با اشاره به پیشینه مدرسه، گفت: آشنا کردن دانش آموزان با فضایی که در آن به تحصیل مشغول ‌اند و معرفی افرادی که پیش از آن‌ها در این محل رشد کرده اند، در قالب یادواره به ایجاد انگیزه و حس خودباوری در آن ها منجر خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیری با تصریح بر این که شناخت شهدا، دانش آموزان را به خودباوری می‌رساند، افزود: نسل نوجوان و دانش آموز به دنبال الگو است، اگر الگوی مناسب به او معرفی نشود، مسلما ناصواب خواهد بود، لذا باید بهترین الگوهای عملی، اخلاقی و ... که شهدا هستند به نوجوان معرفی شود؛ با شناخت شهدا، دانش آموزان به خودباوری می‌رسند.

وی بابیان اینکه در وجود دانش آموزان و نوجوانان ظرافت های بالایی جهت ایجاد حرکت های بزرگ وجود دارد، گفت: اگر به دانش آموزان اعتماد شود، شاهد برکات و نتایج عظیمی خواهیم بود، احساس مفید بودن و اعتماد به نفس روح نوجوان را بزرگ می کند، در برگزاری دومین یادواره شقایق‌های صدرایی مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا اهواز کلیه امور اجرایی به دانش آموزان سپرده شده بود که روند و نتیجه فعالیت های انجام شده، بحمدلله بیانگر اهمیت و توجه آن‌ها به مسائل فرهنگی و اعتقادی است.

مدیر مدرسه علوم معارف اسلامی صدرای اهواز، در پایان خاطرنشان کرد: دومین یادواره "شقایق‌های صدرایی" مدرسه علوم معارف اسلامی صدرای اهواز، به یاد 120 شهید مدرسه با محوریت شهید علم الهدی، 12اسفند با حضور جمعی از دانش آموزان ناحیه 3 اهواز برگزار خواهد شد، سردار علی فضلی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه در این مراسم سخنرانی و حاج صادق آهنگران نیز مداحی می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha