چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 373606
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ رئیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان، از برگزاری طرح گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در مساجد و همچنین باید و نبایدهای مسجد تراز اسلامی در اصفهان خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی ظهر امروز در نشست خبری به  مناسبت بیست و سومین سال تاسیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در 18 اسفندماه، اظهار داشت: در 18 اسفند ماه 71، مصوبه تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد  توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هدف راه کاری موثر برای مقابله با تهاجمات فرهنگی، مصوب شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف به فراهم‌سازی بستر لازم برای تاسیس کانون‌های فرهنگی، هنری در مساجدی که ظرفیت و قابلیت لازم را دارند، شد، در حقیقت تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای مقابله با تهتجمات فرهنگی دشمن  و تعمیق معارف دینی بود.

رئیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر 22هزار  کانون فرهنگی و هنری مساجد  در سطح کشور راه اندازی شده است، تاکید کرد:  استان اصفهان تا پایان سال 94 با تشکیل بیش از 1700 کانون فرهنگی،رتبه نخست را در کشور کسب کرده است، به همین مناسبت  12 تا 22 اسفند مراسم تجلیل از فعالان  کانوهای فرهنگی و  هنری مساجد برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های فاخر صورت گرفته توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در مساجد، طرح باید و نبایدهای مسجد تراز اسلامی  و تقویت جایگاه های مساجد در محلات با محوریت برنامه های بومی و محلی از جمله برنامه های آتی است.

حجت الاسلام معتمدی با تاکید بر اینکه  باید از تمامی ظرفیت های مساجد و کانون هی فرهنگی و هنری به مدیریت ائمه جماعات  برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن و تعمیق ارزش های دینی استفاده کرد، بیان داشت: از جمله ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، حضور  و عضویت بیش از 250 هزار  نفر در این کانون ها در سطح استان است که به نحو غیر مستقیم،  حداقل یک میلیون  نفر را شامل می شود.

وی در توضیح برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای جذب بیشتر نوجوانان به مساجد و بارورسازی معارف دینی آنها ابراز کرد: طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل برای نسل نوجوان و تشکیل کانون های تخصصی چون تئاتر و سرودهای انقلابی در مساجد از جمله این راه کارها است.

رئیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت حال حاضر مساجد اصفهان نسبت به سطح کشور خوب است، ولی در عرصه تربیت دینی نسل نوجوان و کودکان نباید از نقش موثر روحانیون، مدیریت ائمه جماعات و نوع رفتار نمازگران در مساجد غافل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha