چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دانشجویان مسلمان

حوزه / در ایالت تگزاس آمریکا، بیش از ۲۰۰ دانشجوی مسلمان از ۱۹ دانشگاه تگزاس در مسابقات سالانه دانشجویان انجمن اسلامی مشارکت کرده و در نهایت موفق شدند که ۱۶ هزار و ۴۴۲ دلار کمک مالی برای پناهندگان سوریه جمع آوری کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از breitbart.com، در ایالت تگزاس آمریکا،  بیش از 200 دانشجوی مسلمان از 19 دانشگاه تگزاس در مسابقات سالانه دانشجویان انجمن اسلامی مشارکت کرده و در نهایت موفق شدند که 16 هزار و 442 دلار کمک مالی برای پناهندگان سوریه جمع آوری کردند.

دهمین مسابقات سالانه دانشجویان انجمن اسلامی در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون برگزار شد و دانشجویان مسلمان از دانشگاه‌های مختلف تگزاس مانند آستین، سن آنتونیو، دالاس، شمال تگزاس، ا.م تگزاس و دیگر دانشگاه‌ها در این مراسم شرکت کردند.

این تجمع که پروژه صدقه نام‌گذاری شده بود به مدت 3 روز در آخر هفته گذشته برگزار شد تا با ایجاد اتحاد میان جوانان مسلمان و تفریحات سالم به نیازمندان نیز کمک رسانی انجام شود. بعضی از فعالیت‌های انجام شده در این مسابقات ورزشی و هنری بودند، درحالی که سایر فعالیت‌ها مانند مسابقات تجوید و قرآئت قرآن مجید اختصاص به امور اسلامی داشتند.

سحر ممون، رئیس دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه تگزاس درباره قرائت قرآن به خبرنگاران گفت: در این مسابقات بخشی از قرآن انتخاب شده، سپس قاریان تمرین کرده و به صورت جداگانه قرائت انجام‌ می‌شود. در نهایت داوران با درنظرگرفتن خطاهای انجام شده موقع قرائت امتیاز می‌دهند.

عمر سلیم، دانشجوی معماری و معاون دبیر انجمن اسلامی دانشجویان آستین گفت: هر کسی با دیگری متفاوت است و ما از دانشگاه‌های مختلف با پیشینه‌های مختلفی به اینجا آمده‌ایم. اما این حقیقت که دین اسلام در سنین جوانی چنین اتحادی در میان ما ایجاد کرده فوق العاده‌ است.

جمع آوری کمک مالی برای پناهندگان سوریه

پروژه امسال مسابقات که تمامی دانشجویان مسلمان در سرتاسر تگزاس را برای این منظور دعوت کرده‌اند، کمک به نیازمندان و پناهندگان سوریه بوده‌است. دانشجویان مدارس مختلف با هم به رقابت پرداخته‌اند تا کمک‌های مالی لازم برای غذا، پناهگاه و لباس فراهم کنند و دانشگاهی برنده محسوب شد که بیشترین کمک مالی را جمع آوری کرده و بیشترین تعداد کمک کننده را داشت. در این میان جایزه بیشترین تعداد کمک کننده به دانشگاه تگزاس و جایزه بیشترین کمک مالی به دانشگاه آستین تعلق گرفت.

سلیم در این باره گفت: سعی داشتیم این ایده را مسابقات جا بیاندازیم که کمک‌های مالی تنها برای یاری مسلمانان نیست بلکه به منظور کمک رسانی به بشریت و انسانیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha