دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بر لزوم استفاده از تخصص و تجربیات صاحب‌نظران امور فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی کلان این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد در اولین هم اندیشی مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی با صاحب نظران و فعالان فرهنگی مشهد مقدس، با بیان اینکه آستان قدس رضوی بهره‌گیری از تجربیات، نظرات و دیدگاه‌ صاحب نظران و نخبگان فرهنگی را در دستور کار دارد، گفت: بی‌تردید امروز آنچه که آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگی به آن نائل شده، بسیار ارزشمند و در خور تقدیر است؛ اما دست از تلاش کشیدن و راضی شدن به آن نیز نقطه آغازی برای خسران و آسیب‌های فرهنگی آینده به شمار می رود.

وی تلاش جهادی توأم با استفاده از تجربیات گذشته و دیدگاه‌های صاحب‌نظران امر را از سیاست‌های سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی و تصریح کرد: قطعا برای رسیدن به نقطه کمال فرهنگی مد نظر، بهره جستن از تجربیات مغتنم گذشته لازم است. علاوه بر این، استفاده از ظرفیت‌‌های نخبگان و صاحب نظران فرهنگی را اهرمی ارزشمند برای نیل به اهداف عالی فرهنگی می‌دانیم.

وی تلاش جهادي و انقلابي را یکی از ملزومات دستیابی به چشم انداز پیش روی سازمان فرهنگی دانست و اظهار كرد: با حرکت و تلاش جهادی و بهره‌گیری از نظرات، پیشنهادات و دیدگاه‌های صاحب نظران و نخبگان، دستیابی به اهداف عالی فرهنگی آستان قدس رضوی دور از تصور نیست.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی‌نژاد با اشاره به بند چهارم حکم تولیت آستان قدس رضوی، عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب در ابن بند آستان قدس رضوی را ظرفیت فرهنگی عظیمی معرفی می‌کنند که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند و این اثرگذاری جز با کمک و همراهی خبرگان فرهنگی و بهره از ظرفیت کم‌نظیر معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی این جلسه را آغازی برای برپایی سلسله نشست‌های تخصصی با نخبگان و فعالان فرهنگی دانست و گفت: امیدوار هستیم در آینده بتوانیم نشست‌ها و کارگروه‌های تخصصی را در بخش‌های مختلف فرهنگی تشکیل دهیم تا به یک نظام بهره‌گیری هدفمند و مداوم از تجارت صاحب نظران عرصه فرهنگ برسیم.

وی با بیان این مطلب که مسئولیت سازمان فرهنگی ایجاد یک مدیریت هماهنگ و راهبردی برای انسجام در عملکرد مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی است، ادامه داد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موسسات فرهنگی مختلفی در آستان قدس رضوی تاسیس شده است که هرکدام منشأ خدمات و برکات فراوانی برای جامعه و نظام اسلامی بوده‌اند؛ اما همواره خلإ یک مدیریت راهبردی، هماهنگ و منسجم برای این موسسات احساس می‌شده که در همین راستا سازمان فرهنگی تاسیس شده است.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی‌نژاد در پایان گفت: هم اکنون 10 موسسه فرهنگی مرتبط با سازمان فرهنگی در آستان قدس رضوی فعال هستند که از آن جمله می‌توان به بنیاد فرهنگی رضوی، موسسه آفرینش‌های هنری، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، موسسه چاپ و انتشارات، موسسه فرهنگی قدس، مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی، آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره)، انتشارات به‌نشر، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی اشاره کرد.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی به معرفی و ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود پرداختند و در ادامه جمعی از صاحب‌نظران و فعالان حوزه فرهنگ در مشهد مقدس دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha