سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حمیدرضا شیخ الاسلام آموزش و پرورش قم

حوزه/شیخ الاسلام با بیان این که آموزش و پرورش استان قم ۲۲ تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه منعقد کرده است، گفت: تمام تفاهم‌نامه‌ها در راستای مسائل تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان است و از این میان، دو تفاهم نامه با جامعه‌الزهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم امروز در نخستین نشست مشترک دو روزه جامعه الزهرا (سلام الله علیها) و وزارت آموزش و پرورش که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) برگزار شد، اظهارداشت: امروز نمایندگانی از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور در این نشست حضور دارند و میهمان شهر کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه بحث تربیت دینی یکی از دغدغه‌های مهم آموزش و پرورش در مدارس کشور است، اظهار داشت: دستگاه آموزش و پرورش بیش از 13 میلیون دانش‌آموز را در درون خود جای داده است و ما باید با تدابیر و فرصت‌هایی که در مجموعه‌های تربیتی وجود دارد، با برنامه‌ریزی دقیق و توانمندی به عرصه تربیت دینی ورود داشته باشیم.

شیخ الاسلام تصریح کرد: امروز هجمه‌های بسیاری در درون مدارس وجود دارد و مدیران مدارس در مسائل تربیتی دانش آموزان ورود جدی دارند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش استان قم 22 تفاهم نامه با حوزه‌های علمیه منعقد کرده است، گفت: تمام تفاهم‌نامه‌ها در راستای مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است.

دبیر کل آموزش و پرورش استان قم افزود: از میان این تفاهم نامه ها، 2 تفاهم نامه با جامعه الزهرا (سلام الله علیها) صورت گرفته است.

شیخ الاسلام بیان داشت: طرح امین یکی از تفاهم نامه‌هایی است که بین آموزش و پرورش و جامعه الزهرا (سلام الله علیها) منعقد شده است و بیش از 140 مدرسه از مدارس استان قم در طرح امین قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در طرح امین، نگاه اعتماد و اطمینان بین دانش آموزان و مشاوران آگاه به مسائل دینی در فضای مدرسه ایجاد می‌شود و این طرح یکی از طرح‌های موفق در آموزش و پرورش بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، طرح انس و معرفت را دومین تفاهم نامه بین جامعه الزهرا (سلام الله علیها) و آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد و گفت: برخی دانش آموزان سوالات خاصی در مسائل دینی دارند و در این رابطه نشست‌هایی با حضور دانش‌آموزان و مشاوران دینی برگزار می‌شود و به دانش‌آموزان پاسخ‌های دقیق داده می‌شود تا برای دانش آموازن، معرفت بیشتری حاصل شود.

شیخ الاسلام ادامه داد: کودکان بهترین‌های زندگی پدران و مادران هستند و سلامت بهداشتی و روحی و روانی فرزندان آرزوی والدین است و تلاش ما بر این در مسائل تربیتی و اعتقادی با برنامه حرکت کنیم.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha