سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/ نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و آموزش وپرورش/ مسعود شکوهی

حوزه/ همکاری نزدیک جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در حوزه بهداشت روان دانش‌آموزان مؤثر باشد، به ویژه از نگاه دینی اهمیت این امر چندین برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسعود شکوهی ظهر امروز در نشست علمی جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: در وزارت آموزش و پرورش بنا داریم در بحث هدایت تحصیلی توانایی، رغبت و استعدادهای دانش‌آموزان به سمتی برود که توانمندی‌های آنها در حوزه‌های مختلف شکوفایی پیدا کند.

وی، با بیان اینکه هر کس خود را بشناسد می‌تواند به جلوه‌های خداشناسی دست پیدا کند، اظهار کرد: از این رو تأکیدات فراوانی در دین اسلام به بحث روانشناسی شده است.

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در وزارت آموزش و پرورش بنا داریم در بحث هدایت تحصیلی توانایی، رغبت و استعدادهای دانش‌آموزان به سمتی برود که توانمندی‌های آنها در حوزه‌های مختلف شکوفا شود.

وی ادامه  داد: حوزه‌های دینی از مباحثی است که می‌توان به آن پرداخت، دانش‌آموزان علاقه‌مند به فراگیری علم و دانش به این بخش ورود پیدا کنند تا با تحقیق و پژوهش‌ها بخش‌های نهفته در حوزه دین را شناسایی کنند، بنابراین مسؤولیت ما در این بخش سنگین است.

شکوهی خاطرنشان کرد: تربیت دینی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور با ظرفیت عظیم آموزش و پرورش بیش از پیش احساس می‌شود، بنابراین با توجه به ظرفیتها و پتانسیل حوزه دین، باید مشکلات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه کار مشاوره بسیار سخت است، گفت: این امر باید بر اساس استعدادها، توانمندی‌ها و رغبت دانش‌آموزان در دروس و رشته‌های تحصیلی انجام شود که این امر اهمیت هنر مشاوره را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش ، افزود: حوزه‌های دینی باید ظرفیت‌های خوب برای تقویت دانش‌آموزان باشد، این امر می‌تواند فصل جدیدی برای همکاری‌های نزدیک و بهتر تعلیم و تربیت دینی باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولیت همه در این عرصه سنگین است، گفت: لازم است کسانی که در حوزه دین تحصیل می‌کنند، از حوزه بسته خارج شوند و متولیان امر تعلیم و تربیت را یاری کنند تا بخشی از این معضلات به لحاظ شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سطح جامعه را کاهش دهیم و به حداقل برسانیم.

شکوهی با بیان اینکه تربیت اخلاقی در نظام آموزش و پرورش یکی از بخش‌های برجسته است، افزود: در آموزش و پرورش به این موضوع توجه ویژه شده و جامعه الزهرا مهم‌ترین مکانی است که می‌تواند در این عرصه یاریگر آموزش و پرورش به ویژه در بخش خواهران باشد.

وی ادامه داد: همکاری نزدیک این دو بخش می‌تواند در حوزه بهداشت روان دانش‌آموزان مؤثر باشد، به ویژه از نگاه دینی اهمیت این امر چندین برابر می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش آمادگی دارد که بحث‌های تربیت دینی دانش‌آموزان را با جدیت و همکاری دنبال کند بطوریکه امسال هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس آزمون‌ها در بخش‌های مختلف صورت گرفت.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha