سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام محمد نظری - حوزه کاشان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی، از وجود برنامه های غیر اسلامی در تلفن های همراه برخی طلاب انتقاد کرد و گفت: باید از امکانات نوین برای ارتقای دینی و معنوی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام محمدنظری، در کلاس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه امام موسی(ع) منطقه برزک شهرستان کاشان، با انتقاد از وجود برنامه های غیر اسلامی از جمله موسیقی های خاص در تلفن های همراه، اظهار داشت: بهتر است طلاب با استفاده از امکانات روز همچون گوشی های تلفن همراه، برنامه های قرآنی را به بهترین شکل مورد استفاده قرار داده و از طریق تفکر و تدبر در قرآن، شخصیت خود را بسازد.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات خدا و براساس آیات قرآن، بهانه و مرکز خلقت است، گفت: خدا همه مخلوقات خو د از جمله انسان را به زیباترین حالت ممکن آفرید.

مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی، با بیان این که ناسپاسی از نعمات خدا، خطر از دست رفتن آنها را به دنبال دارد، گفت: توحید و معرفت خدا از طریق نعمت عقل و فکر، از جمله مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد؛ همچنین باید سپاسگزار خدا باشیم که عیب ها و زشتی های ما را می پوشاند و شخصیت مان را پیش دیگران برملا و خراب نمی کند.

حجت الاسلام نظری، با تأکید بر اینکه طلاب مدارس علمیه باید نسبت به مباحث خدا شناسی و پیامبر شناسی اطلاعات کافی داشته باشند، در صورتی می توانیم به معنای واقعی به خدا نزدیک شویم که روزانه دعاهای مختلف و سیره ائمه اطهار(ع) را بخوانیم  و به  آن عمل کنیم چرا که بسیاری دعاها، به خودی خود نوعی سبک زندگی اسلامی را به انسان نشان می دهد.

وی در ادامه سخنان خود، با تأکید بر حفظ سلامت مغز، عقل و لب انسان گفت:  متأسفانه عده ای علی رغم اینکه دروس حوزوی را خوانده اند، اما از نظر فکری ساده اندیش بوده و هنوز با استدلالات بچه گانه فکر می کنند؛ لذا اینکه  بعضی از طلاب جذب هیئت دیوانگان می شوند به خاطر این است که هنوز مراقبت عقلی و نفسانی  برای شان حاصل نشده است.

مدیر مدرسه علمیه ابوتراب امامی کاشانی با تأکید بر لزوم تفکر در قرآن و سیره اهل بیت(ع)، افزود: یک طلبه باید بهترین و زیباترین برنامه ریزی ها را در دوران تحصیل و زندگی روزانه خود داشته باشد؛ ضمن اینکه تا می تواند باید قرآن بخواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha