چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت الله سید یحیی جعفری-نماینده ولی فقیه در کرمانآیت الله سید یحیی جعفری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اهمیت انتخاب درست مدیران مدارس و معلمان، تصریح کرد: آینده انقلاب، نظام و کشور در گرو تربیت صحیح نسل امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، آیت الله سیدیحیی جعفری، امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش کرمان که در آستانه روز معلم انجام شد با اشاره به اینکه مسئله‌ای مهمتر و ارزنده‌تر از تعلیم و تربیت در جامعه نیست، اظهار داشت: آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در راس همه نهادها قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه من هنوز خاطرات 80 سال قبل را با همه تلخی و شیرینی ها آن به خاطر دارم گفت: همه مسئولان در هر پست، مقام و جایگاهی مهمترین دوران تربیتی و آموزشی خود را در مدارس سپری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در آن دوران مسائل اخلاقی زیر صفر بود ، افزود: خوشبختانه یکی از سنت‌های خوبی که در آن دوران در بین خانواده‌ها رواج داشت آموزش قرآن در سنین پایین به کودکان بود و کودکان قبل از رفتن به مدرسه قرآن را یاد می‌گرفتند.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمان با یادآوری اینکه فراگیری قرآن را از سن 5 سالگی آغاز کرد و سپس به مدرسه رفت، گفت: امکان تحصیل در آن زمان و در جایی که من زندگی می‌کردم بیشتر از کلاس پنجم وجود نداشت و پس از آن پدرم، من و برادرم را برای فراگیری دروس حوزوی به کرمان آورد.

وی با بیان خاطراتی از دوران مبارزات قبل از انقلاب و با رژیم منحوس پهلو،ی خاطرنشان کرد: در آن روزگار کسی باور به موفقیت انقلاب نداشت و پیروزی انقلاب از معجزات تاریخ بود.

آیت‌الله جعفری با اشاره به سفر شاه به قم و اینکه شاه از روحانیت به عنوان ارتجاع سیاه نام برد، تصریح کرد: شگرد پهلوی در آن روزگار تهدید بود تا با تخریب روحی و روانی مانع از هر اقدامی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه انقلاب ما در ناباوری همه دنیا به پیروزی رسید، گفت: با وجود پشتیبانی تمام ابرقدرت‌ها و کشورهای منطقه از شاه و وجود دستگاه‌های اطلاعاتی قوی در داخل کشور شکست شاه و حکومت پهلوی دور از ذهن بود.

وی با بیان اینکه اگر مجاهدت، شجاعت، از خود گذشتگی و اخلاص امام(ره) نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، تصریح کرد: عده زیادی زندان رفتند، شکنجه شدند و دوران سخت تبعید را سپری کردند اما در آخر از مسیر درست منحرف شده و عاقبت خوبی نداشتند.

آیت الله جعفری با بیان حدیثی از رسول‌الله(ص)، عقل را بزرگترین نعمت خداوند به بشر دانست و افزود: باید استفاده درست از عقل در بین دانش‌آموزان تبیین شود.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه تمامی کمالات بشری به وسیله عقل به دست می‌آید، تصریح کرد: عقل عاقبت انسان را آباد و غرق شدن در مطامع دنیوی، دنیا و آخرت ما را ویران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تربیت و آموزش دانش‌آموزان به ویژه در سنین پایین نیازمند صبر و حوصله زیادی است، گفت: معلمان باید قدر خود را بدانند چرا که کاری ارزشمندتر از آموزش و تربیت وجود ندارد.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمان با اشاره به اهمیت انتخاب درست مسئولین مدارس و معلمان، تصریح کرد: آینده انقلاب، نظام و کشور در گرو تربیت صحیح نسل امروز است.

توجه به شئونات اسلامی در مدارس

محمد محسن بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این دیداربا تقدیر از زحمات و حمایت های آیت‌الله جعفری از خانواده آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به شئونات اسلامی، حجاب و پوشش در بین دانش‌آموزان و معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه شاید آموزش و یاد گیری از هر طریقی امکان‌پذیر باشد، گفت: تلاش ما در آموزش و پرورش بر این است که قدرت تشخیص و فهم دانش‌آموزان را بالا ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha