پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت الاسلام راغبی

حوزه/ دبیر کنگره بین المللی امام علی (ع) از سری کنگره های سیره اهل بیت( ع) از وصول ۱۲۰۰ مقاله علمی به زبان های مختلف به دبیرخانه این کنگره خبرداد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام راغبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین کنگره علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع) با محوریت سیره امیرالمومنین(ع) به ثمر رسیده است.

وی افزود: مرحله نهایی دومین کنگره سیره اهل بیت(ع) روز پنجشنبه 23 شهریورماه افتتاحیه کنگره در مدرسه امام کاظم(ع) با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام راغبی تصریح کرد: 8 محور برای این کنگره در نظر گرفته شده بود که شامل  جایگاه قرآن در سیره امام علی(ع)،اقتصاد و معیشت، سیره علوی فرهنگ و معاشرت، اخلاق و تربیت، حاکمیت و سیاست، عقلانیت، سیره علوی معنویت و عبادت، هنر و ادبیات در سیره علوی است.

دبیر کنگره بین المللی سیره اهل بیت(ع) تصریح کرد: 1200 مقاله با محورهای مذکور به دبیرخانه همایش رسید که 765 اثر و مقاله پذیرفته شد و پس از بررسی مقالات پذیرفته شده،  14 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

وی گفت: این آثار شامل 141 اثر علمی پژوهشی، 256 اثر علمی ترویجی، 368 اثر نیز علمی تخصصی خواهد بود؛ چکیده آثار منتشر خواهد شد که در روز کنگره نیز در اختیار عمومی قرار خواهد گرفت و به چند زبان نیز ترجمه خواهد شد؛ 468 نفر از برادران و 313 نفر از خواهران، آثار این جشنواره را تولید کردند.

حجت الاسلام  راغبی بیان کرد: یک ویژگی مشترک در خصوص این آثار وجود دارد که ارایه کنندگان مقاله با توجه به اینکه این همایش مجوز پایگاه استنادی را جذب کرده است مقالات آنها با این گواهی در این پایگاه ثبت می شود.

وی تصریح کرد: این همایش بدون کمک نهادهای دیگر از جمله دولتی و غیر دولتی و با همت و نیت خالص برگزارکنندگان اجرا شده است .

حجت الاسلام راغبی عنوان کرد: سخنران ویژه این مراسم آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواهند بود و قرائت پیام سه تن از مراجع عظام آیات نوری همدانی، صافی گلپایگانی و علوی گرگانی از دیگر بخش های این مراسم می باشد.

وی از رونمایی آثار این کنگره و نمایشگاه آثار هنری در روز برگزاری مراسم اختتامیه خبرداد و گفت: این مراسم با برگزاری سه کمسیون تخصصی شامل اخلاق و تربیت، معنویت و تربیت و معاشرت با دبیری آیت الله احمد بهشتی، کمیسیون قرآن و ادبیات و هنر  نهج البلاغه با ریاست حجت الاسلام والمسلمین  مودب و  حاکمیت و سیاست و اقتصاد به مدیریت حجت الاسلام راغبی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha