چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با علما و روحانیون شهرستان مرند

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: تربیت سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) بهترین شغل در روی زمین است و این توفیقی است که شما استاد شده‌اید و طلبه پرورش می‌دهید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه و جمعی از مسئولان این مرکز، صبح امروز با حضور در شهرستان مرند، در مراسمی با علما، روحانیون و مدیران، اساتید و طلاب مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این مراسم با اشاره به جایگاه علم و عالم گفت: علما نقش بسیار تأثیرگذاری در جامعه دارند و شما باید ارزش جایگاه خود را بدانید و بیش از گذشته برای کسب علوم دینی فعالیت کنید.
وی بیان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که این سعادت نصیب ما شده که طلبه شده‌ایم و در خدمت دین خدا هستیم.
رئیس مرکز خدمات گفت: عالمی که در مسجدی زحمت می‌کشد و روحانیونی که در مجموعه‌ای خدمت می‌کند باید بدانند که خداوند و رسول خدا قدر آنها را می‌داند و نزد رسول خدا سربلند هستند.
وی تصریح کرد: ما طلبه‌ها باید خیلی مهربانانه با مردم رفتار کرده و آنها را دوست بداریم و با رفتارمان آنها را به سوی دین و دیانت جلب کنیم همان‌طور که خداوند به پیامبر(ص) فرمود به مردم باید محبت کنید.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی خطاب به مدیران مدارس علمیه گفت: تربیت سربازان حضرت ولی عصر(عج) بهترین شغل در روی زمین است و این توفیقی است که نصیب شما شده که استاد شده‌اید و طلبه پرورش می‌دهید.
وی عنوان کرد: طلبه‌ها امانت‌های امام زمان(عج) هستند و ان شاء الله با هدایت های شما پرورش یابند و مشعل‌هایی شوند برای شهری که سابقه علمی آن زبانزد و درخشان است.
رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه در این ایام جبهه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نیاز مبرمی به سرباز و افسر حوزه فرهنگ دارد، ابراز داشت: در کنار رشد علمی، منش، شخصیت و روح بلند طلبگی نیز در طلاب عزیز باید پرورش یابد و شما اساتید هستید که باید این ویژگی‌ها را در طلبه به وجود آورید.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: طلبه‌ها باید عارف به زمان خودشان باشند و بدانند در چه زمانی چه اقدامی باید انجام دهند.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ اسلام مانند امروز دشمنی‌ها با مکتب اهل‌بیت(ع) زیاد نبوده و امروز دشمنان همه امکاناتشان را علیه مکتب تشیع بسیج کرده‌اند چراکه می‌بینند این کانون قدرت و نور توطئه‌های آنها را خنثی می‌کند.
رئیس مرکز خدمات گفت: امروز باید طلبه به فکر رشد علمی، اخلاقی و اجتماعی خود بوده و با شجاعت برای حضور در صحنه مبارزه فرهنگی آماده باشد و ان شاء الله در این صحنه نیز موفق خواهیم شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده امام جمعه شهرستان مرند ضمن خیر مقدم به حضور رئیس و مسئولان مرکز خدمات در شهرستان مرند گفت: مرند از نظر جمعیتی دومین یا سومین شهرستان استان است و هفت مرکز دانشگاهی دارد.
وی تصریح کرد: از نظر دانش آموزی بعد از تبریز شهرستان مرند در رتبه دوم قرار دارد و حدود 50 هزار معلم و دانش آموز در این شهرستان تحصیل و تدریس می کنند.
امام جمعه شهرستان مرند با بیان اینکه شهرستان مرند تاکنون 800 شهید تحویل انقلاب کرده است گفت: 132 روحانی مستقر و 53 مبلغ خواهر در این شهرستان برای تبلیغ علوم دینی فعالیت می‌کنند.
وی ابراز داشت: تاکنون 400 نفر از مدرسه علمیه برادران صاحب‌الزمان شهرستان مرند فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون نیز این مدرسه حدود 110 طلبه در پایه‌های مختلف دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha