شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
تصاویر/ همایش بین المللی منجی موعود

حوزه/ دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی گفت: اگر در مورد مهدویت به درستی عمل نشود، خطرات بسیاری به وجود خواهد آمد كه بارها این خطرات انقلاب و جامعه را تهدید كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی شامگاه دوشنبه در همایش تجدید بیعت صدها نفر از طلاب داخلی و خارجی حوزه های علمیه با امام عصر(عج) که در شبستان بزرگ امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به تأسیس و فعالیت ستاد مهدویت در قم اظهارداشت: این ستاد برای پیشبُرد برنامه های مهدویت همکاری بسیار خوبی با ارگان های فرهنگی مانند حوزه، دفتر تبلیغات، مسجد مقدس جمکران، صدا و سیما و مراکز علمی و پژوهشی دارد و از هم فکری همه مسئولان فرهنگی بهره می برد.

وی در ادامه مهمترین برنامه های این ستاد را در طول سال، مبارزه با انحرافات جریان های مهدوی و آگاهی دادن به طلاب و جامعه و تبلیغ در موضوع مهدویت عنوان کرد و گفت: همچنین اعزام مبلغ برای ارگان های درخواست کننده و آشنا کردن مردم از دیگر فعالیت های ستاد مهدویت است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه این ستاد با تکیه برمبانی قرآنی و مبانی معرفتی مهدوی، اقدام به فعالیت در عرصه مهدویت کرده و با آسیب های مهدویت مبارزه می کند، افزود: با تکیه بر همان مبانی معرفتی به طلاب و آحاد جامعه در مورد مهدویت آگاهی داده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین كلباسی با بیان اینکه هماهنگی نهادهای مرتبط با مهدویت ضروری است، افزود: با توجه به تأكید علما بر علمیّت مهدویت، ایجاد ستادی برای هماهنگی مؤسسات مختلف مرتبط با این مسئله ضروری است و مسئولان هم باید نگاه صحیح و مبتنی بر اصول و مبانی داشته باشند.

وی با بیان اینكه در كشورمان در بسیاری از امور، راهبرد یا نداشته یا كم داریم، گفت: در مورد مهدویت این موضوع بسیار حساس‌تر است و راهبردهای تبلیغی و مسائل مختلفی در مورد مهدویت مطرح هستند.

این استاد حوزه بیان كرد: در مورد مهدویت، ارگان‌های مختلف در این موضوع به روش‌های مختلفی فعالیت می‌كنند و هماهنگی لازم را با یكدیگر ندارند.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: در سال‌های گذشته با آسیب‌های متعددی در مورد مهدویت مواجه بودیم و اگر موضع‌گیری علما نبود خطرات بسیاری بحث مهدویت را تهدید می‌كرد و البته همچنان تهدید می‌كند.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی افزود: اگر در مورد مهدویت به درستی عمل نشود خطرات بسیاری به وجود خواهد آمد كه بارها این خطرات انقلاب و جامعه را تهدید كرده است.

وی ابراز داشت: هدف ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی این بوده است كه در مورد مسائل مهدوی تصمیم‌گیری و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفت: این ستاد كار اجرایی انجام نمی‌دهد، بلكه در مورد مسائل مربوط به مهدویت هماهنگی‌هایی اعم از مشخص كردن راهبردها و تقسیم‌كاری ایجاد می‌كند.

وی افزود: همكاری‌های خوبی ایجاد شده است و امیدواریم با همراهی مسئولان و تأكیدهایی كه می‌شود قدم‌هایی در تحكیم اصولی، پایه‌ای و علمی مهدویت برداریم و از آسیب‌ها جلوگیری كنیم و همچنین راهبرد درستی در این مورد تدوین شود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha