پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی-معاون پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه تصریح کرد: پژوهش های حوزوی باید بیش از پیش پاسخگوی نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: پژوهش‌هایی که در حوزه انجام می‌شود در عین اینکه عمیق و دقیق صورت می‌گیرد، اما کافی برای نیاز‌های جامعه و نظام نیست، از این حیث ما باید زمینه‌سازی، حمایت‌ و هدایت لازم را بکنیم تا این پژوهش‌ها به سمت نیازهای نظام و جامعه اسلامی تمایل بیشتری پیدا کند.

وی افزود: البته در معاونت پژوهش در حال اتحاذ و تصویب سیاست‌هایی هستیم که به این سمت حرکت کنیم و انصافاً هم در گذشته گام های خوبی برداشته شده اما طبعاً کافی نیست.

معاون پژوهش حوزه های علمیه همچنین خواستار تقویت بودجه های پژوهشی شد و گفت: یکی از دلایل حرکت آهسته و به تعبیر بنده لاک پشت وار در عرصه پژوهش، مشکلات بودجه‌ای است که در این خصوص ما هم نیازمند بودجه های بهتر و هم زیرساخت های مناسب تر هستیم و بدون حمایت لازم نمی توان به همه اهداف پژوهشی کشور به خصوص در حوزه های علمیه دست یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر آیین نامه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی در شورای عالی پژوهش تصویب شده تا به این وسیله کلیه فعالیت‌هایی که یک طلبه و فاضل حوزوی می‌تواند انجام دهد لیست شده و امتیازات آن مشخص گردد و براساس این امتیازات، پژوهشگران رتبه بندی می شوند.

وی در خاتمه گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری، سامانه‌ای برای پژوهشگران طراحی و راه‌اندازی کنیم تا تمام فعالیت‌های پژوهشی طلاب در آن سامانه ثبت شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha