چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام محمود صفی زاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: وقف باعث از بین رفتن فقر در جامعه مسلمین می شود، لذا مسئولان باید نگاهشان را نسبت به وقف و موقوفات تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام  محمود صفی زاده صبح امروز، در نشستی با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، به بررسی راه های توسعه فرهنگ وقف پرداختند.

مدیر حوزه خواهران استان کردستان در این جلسه در سخنانی گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین حوزه  و مدارس علمیه این استان با اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد و امیدواریم که این ارتباط کماکان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام صفی زاده عنوان کرد: وقف جایگاه بسیار بالایی در دین مبین اسلام دارد. وقف باعث از بین رفتن فقر در جامعه مسلمین می شود، لذا مسئولان باید نگاهشان را نسبت به وقف و موقوفات تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای فرهنگی و اطلاع رسان و نیز حوزه های علمیه باید در ترویج و تبلیغ این سنت حسنه و اسلامی در جامعه تلاشی دو چندان داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: حوزه علمیه آماده است با تمام ظرفیت های خود نسبت به تبلیغ سنت حسنه وقف در جامعه تلاش کند.

وی، تعداد طلاب خواهر حوزه علمیه استان کردستان را یک هزار طلبه اعلام کرد و افزود: این تعداد طلبه می توانند در تبلیغ سنت وقف و بیان اهمیت آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان ها بسیار مثمر ثمر باشند.

حجت الاسلام صفی زاده در پایان سخنان خود گفت: بخش عظیمی از جامعه را قشر بانوان تشکیل می دهند، لذا باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ اسلامی ـ قرآنی در جامعه استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha