چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تلویزیون اینترنتی

حوزه/ زیر ساخت تلویزیون اینترنتی در حوزه علمیه فراهم شده، ولی به دنبال تولید محتوا هستیم و اکنون در این رابطه تلاش داریم در آینده نزدیک این مسئله هم به سامان برسد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام امینی پیش از ظهر امروز در دومین همایش رابطین فنآوری اطلاعات حوزه های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جمکران قم برگزار شد،  با بیان اینکه مطالعات فضای مجازی از کارهای جدید در مرکز مدیریت هست که در یک سال اخیر راه اندازی شده، افزود: در این مدت فعالیت های مانند سیاستگذاری و گفتمان صورت گرفته است، این سیاستگذاری شامل تدوین نظام جامع، تشکیل شورای فضای مجازی و تشکیل حلقه فکری(انجمن علمی) حوزه و فضای مجازی می شود که در این مرکز انجام شده است.

مدیر مطالعات فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان اینکه گردآوری و تحلیل دیدگاه های امام و رهبر در خصوص مبانی و مسائل فضای مجازی،  همکاری از دیگر کارهای بود که در بحث سیاستگذاری انجام گرفته، گفت: فعالیت دیگر مطالعات فضای مجازی در طی یک سال، باز آفرینی حوزه در فضای مجازی شامل تقریر، سامانه پایان نویسی و مقالات تخصصی است.

وی عنوان کرد: یکی از تولیدات ارزشمند حوزه، سامانه پایان نامه است و اکنون کلیات این طرح نیز تصویب شده است. از خصوصیات این سامانه، محتوای آموزشی  و لیست موضوعات در اختیار کاربران خواهد گرفت. 

حجت الاسلام امینی گفت: یکی دیگر از فعالیت ها، راه اندازی سامانه مقالات تخصصی و سامانه فروشگاه مجازی، تلویزیون اینترنتی و راه اندازی نسخه جدید سایت اندیشه قم است.

مدیر مطالعات فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان اینکه زیر ساخت تلویزیون اینترنتی فراهم شده، ولی به دنبال تولید محتوا هستیم، گفت: در این رابطه تلاش داریم در آینده نزدیک این مسئله هم به سامان برسد.

وی عنوان کرد: تفاهم نامه همکاری با سایت اندیشوران، رباط پاسخگوی خودکار به شبهات، مسابقه اینترنتی کتابخوانی  از دیگر فعالیت های است که در مدت یک سال انجام شده است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه ازدیگر فعالیت در این مدت شناسایی و شبکه سازی است، گفت: دراین رابطه در صدد هستیم جشنواره فعالیت های طلاب در فضای مجازی، برگزاری کرسی ترویجی پردازی در فضای مجازی و تشکیل مجمع طلاب فعال در فضای مجازی را هم شکل دهیم.

مدیر مطالعات فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان اینکه آموزش و توانمند سازی  از دیگر فعالیت ها است، افزود: دراین طرح به دنبال اجرای طرح جامع آموزش فناورانه، تدوین استاندارهای فنی و محتوای پایگاه حوزه است. در حوزه بیش از 400 وب سایت قرار دارد، باید این وب سایت به استاندارهای امنیتی برسند تا بتوانند از این لحاظ تاثیر گذار باشند.

وی عنوان کرد: ارزیابی وبگاه برخط و راه انداز بانک ایده  طلاب از دیگر فعالیت های بود که انجام شده است است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha