پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام علوی - پژوهشگاه المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام علوی گفت: ۱۲هزار اثر از آثار دانش پژوهان در این جشنواره جمع آوری و فهرست نویسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علوی در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی به دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره بین المللی شیخ طوسی با رهبر معظم انقلاب اشاره نمود و اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش فراخوان و بخش آثار که مجموعه ای از تالیفات و ترجمه اساتید، همکاران و طلاب داوری شده، از میان ایشان افرادی به عنوان ممتازین بخش آثار معرفی می گردد.

وی با بیان این که در بخش فراخوان 310 مقاله از 281 محقق به 6 زبان به دبیرخانه ارسال شذ: این مقالات از 24 مرکز داخل کشور و 3 کشور خارج از کشور حضور داشتند که در این دوره 70 مقاله آن به مجتمع بنت الهدی اختصاص دارد.

معاون پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی، با بیان این که حضور بانوان، بیشترین پیشرفت آماری برخودار بود، اظهار داشت: طلاب سطح 2 با 127 مقاله و طلاب سطح چهار و دوره دکتری در رتبه بعدی ارسال مقاله قرار می گیرند.

وی به کیفیت ارزیابی های صورت گرفته در جشنواره بین المللی شیخ طوسی اشاره نمود و ابراز داشت: آثار طلاب ایرانی و غیر ایرانی و آثار اساتید و پژوهشگران همکار در بخش تالیفات، ترجمه، مقالات چاپ شده، پایان نامه های ارشد و رساله دکتری و  نیز تحقیق پایانی ارسال شده است که در مجموع به 36 گروه تقسیم بندی شده، بر اساس فرم های تنظیم شده ارزیابی می شود.

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی به حضور دانش پژوهانی از 33 ملیت جهان و ارائه 702 اثر پژوهشی اشاره نمود و ابراز داشت: کمیته های تخصصی برای هر موضوع طراحی شده، 22 گروه علمی موجود در پزوهشگاه به عنوان کمیته های تخصصی جشنواره شیخ طوسی فعال شده، تمام آثار سال جدید در دو مرحله ارزیابی معدل گیری شده، امتیازات اخذ شده بررسی شد.

وی با اشاره به این که هر سال یک جلد کتاب به عنوان آثار مقالات به چاپ می رسید، اظهار دادشت: امسال همه مقالات برگزیده شده، در مجموعه 18 جلدی به زبان های مختلفی که ارائه مقاله صورت گرفته، چاپ رسیده است.

معاون پژوهش پژوهشگاه بین المللی المصطفی، به جمع آوری مجموعه مصاحبه هایی از فرهیختگان و اندیشمندان تاثیرگذار در بحث هم گرایی و واگرایی در جهان اسلام اشاره نمود و ابراز داشت: این مصاحبه ها در مجموعه کتاب مصاحبه ها آماده ارائه است.

وی با اشاره به این که امسال در خارج از کشور نیز پیش نشست هایی برگزار شد، اذعان داشت: مجموع 12 پیش نشست برگزار شده در بیستمین جشنوراه شیخ طوسی به صورت کتاب تهیه شده است.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر این که نرم افزار جشنواره شیخ طوسی، مشتمل بر تمام آثار و مقالات ارائه شده در 19 دوره جشنواره تهیه شده است، اظهار داشت: نرم افزار اندرویدی بیستمین جشنواره شیخ طوسی برای نخستین بار تهیه شده، شمه مختصری از لیست مقالات ارائه شده، برترین ها و برگزیده ها و ... در این نرم افزار وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha