پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به ضرورت توجه به مسئله بصیرت در جامعه، گفت: امروز نفوذ در آستین من و شما است و بایستی بسیار مراقب باشیم، چرا که مسلمانی به حرف و شعار نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مراسم بزرگداست اولین شهید مدافع حرم استان خراسان جنوبی « شهید مرتضی بصیری پور » با حضور مسئولان استانی ، شهرستانی ، خانواده شهید و مردم شهید پرور شهرستان خوسف در هیئت حسینی این‌شهر  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به دوران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اظهار کرد: آن هایی که در صدر اسلام منافقانه وارد شدند و با پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) جنگیدند و دست به رفتارهای خشونت آمیز و اندیشه های انحرافی زدند، امروز نیز همان منافقان، خوارج و بنی امیه های آن روز هستند، به عنوان مثال اگر قبر امام علی (ع) پس از شهادت شان تا زمان امام کاظم (ع) پنهان ماند، به خاطر وجود تکفیری های آن زمان بود، پس در آن زمان هم کشورهای غربی پشت قضیه بودند

وی در خصوص شهید بصیری پور و خانواده وی، افزود: درود خدا بر شهید بصیری پور و خاندان این شهید بزرگوار که نامش هم بصیری پور است که راه اهل بیت (ع) را انتخاب کرد، باید دانست که چه آن روز و چه امروز مهم تر از هر چیز، بصیرت است.

تنها بصیرت جامعه را نجات می دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مورد بصیرت،تصریح کرد : آنچه جامعه و انسان را نجات می دهد بصیرت است، وقتی دشمن از گزینه های روی میز صحبت می کند و یا در کشورهای عراق، سوریه و... با اسم های مختلف تکفیری، داعشی و... شیطنت می کند، افرادی که بصیرت ندارند را گول می زنند و می گویند عراق و سوریه و .... به ما چه ربطی دارد، چرا باید آنجا هزینه کنیم، این ها نمی دانند که حکومت غاصب اسرائیل بیش از ۷۰ سال است، فلسطین را اشغال کرده تا منطقه را در آشوب نگه دارد و اسرائیل حفظ شود  تا مرز اسرائیل بیاید کنار مرز ما و دیوار به دیوار ما در خوزستان و با برنامه ریزی ۳۰ ساله تمام منطقه را تحت تسلط خود قرار دهد؛ اما مردم بی بصیرت که با دشمن همزبان می شوند، بدانند که حضور مدافعان حرم و مشاوران نظامی ما با برنامه ریزی و کارشناسی شده و پخته در این کشور ها بوده اند، که در یک فرصت و ناباورانه این سرزمین ها را از لوث وجود گروههای تکفیری و داعشی پاک کردند و  امروز مرز من و شما پشت دیوارهای فلسطین اشغالی است، پس اینگونه شیطنت ها علاج آن بصیرت از این نوع است.

اگر وحدت کامل شکل بگیرد، کار اسرائیل تمام است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: امروز اسرائیل با تفرقه و شیطنت ها و طرح های مختلف، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و ... در کشورهای یمن، بحرین، فلسطین، افغانستان، پاکستان، نیجریه و... با آدم کشی و کودک کشی و مشکلات مختلف می خواهد تا وحدت بین مسلمانان را با اختلاف بین فرقه ها، ترویج رقص و... به هم بزند، رقص با مسئله وحدت چه ربطی دارد، چون می داند که اگر مسلمانان به وحدت برسند کار اسرائیل و دارو دسته اش تمام است .

می خواهند ما را برقصانند تا مشکلات را فراموش کنیم

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی اشاره ای هم به مشکلات داخلی کشور کرد و عنوان داشت: مشکلات داخل کشور ما، بیکاری، اشتغال، وجود اختلافات طبقاتی، بی بصیرتی بعضی و با هزاران کاری که روی زمین مانده حال ما برقصیم تا ما را نسبت به اتفاقات کشورهای همسایه بی تفاوت کنند، همه ما باید بدانیم و درد جوامع را درک کنیم، که اگر مسلمانی در آن طرف دنیا مشکل داشته باشد باید به او کمک کرد و گرنه مسلمان نیستیم .

همایش بزرگ اربعین نشان از ارادت به ساحت اهل بیت (ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مورد مسئله نفوذ از دیدگاه مقام عظمای ولایت،ابراز کرد: امروز نفوذ در آستین من و شماست، آنهایی که ایجاد تفرقه می کنند و می خواهند فکر ما را ارزش ها و شهدا و... منصرف کنند، این ها احمق و نفوذی دشمن هستند، امروز روز هوشیاری است، امروز آخر الزمان است، شاید یک نفر مسلمان صبح از خانه خارج شود و شب کافر شود و یا در جبهه کفر و دشمن قرار بگیرد، امروز جبهه عدالت خواه اهل بیت (ع) به عنوان یک سمبل در جهان مطرح است و کسی نمی تواند آن را انکار کند، به عنوان نمونه همایش بزرگ اربعین که حدود 40 میلیون نفر از سراسر جهان شرکت می کنند نشان از ارادت به ساحت اهل بیت (ع) است.

مسلمانی به حرف و شعار نیست

حجت الاسلام والمسلمین عبادی  در پایان با تاکید بر بصیرت، متذکر شد: مسلمانی به حرف و شعار نیست، بلکه باید معیارهای اسلام را مورد توجه داد و در هر دو جبهه اسلام و کفر فقط اسم مسلمان تنها کافی نیست، بلکه بصیرت و آگاهی به مسایل شرعی و بالاتر از همه موضعی که امام زمان (عج) پسند باشد نه شیطان پسند و این که قبله ما خداست یا آمریکاست.    

لازم به دکر است که استقبال از نماینده ولی فقیه در استان، سردادن شعارهایی در وصف شهدای مدافع حرم، قرائت شعر در وصف شهید مرتضی بصیری پور و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha