شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
تصاویر/ اولین نشست معاونین آموزش مراکز تخصصی قم با معاونت آموزش حوزه های علمیه

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و امور بين الملل حوزه با بیان نقش کم رنگ حوزه در عرصه بین الملل و گفت و گو میان علما و رهبران ادیان، گفت: باید بخش های تحصصی حوزه و مراکز تخصصی با عرصه بین الملل آشنا و نزدیک تر شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، امروز  در نشست معاونین آموزش مراکز تخصصی قم با معاونت آموزش حوزه های علمیه، اظهار داشت: در عرصه بین الملل اگر مجموع کار هایی که انجام شده و ظرفیت هایی که داریم را ارزیابی کنیم به یک چالش و آسیب جدی خواهیم رسید.

وی گفت: اگر بخشی از مأموریت های حوزه را فعالیت های اصلی  چون آموزش، تبلیغ و پژوهش بدانیم بخشی از مأموریت های حوزه درعرصه بین الملل مغفول مانده است.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بين الملل حوزه های علميه  با بیان اینکه عمده رویکردی که در عرصه بین الملل، مبلغین ما داشته اند فضای تبلیغی است، افزود: فعالان بین المللی حوزه عمدتا مبلغین خوبی هستند و در این تبلیغ هم از زبان خوبی برخوردار اند؛ ولی از آن جهتی که با اقتضائات بین الملل آنچنان که باید آشنایی ندارند، لذا حضور حوزه های علمیه در عرصه بین الملل حضور کمی است و در بسیاری ازبرنامه ها در فضای نخبگانی، همایش ها، مجلات علمی و گفت و گو میان علما و رهبران ادیان نقش کم رنگی دارند.

وی مطرح کرد: قسمتی  از راه حل این موضوع این است که بخش های تحصصی حوزه و مراکز تخصصی و فاخر با عرصه بین الملل آشنا و نزدیک تر شوند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی کوهساری ادامه داد: ما در عرصه بین الملل به سراغ افراد زبان دان می رویم، اما اکنون می خواهیم به جای این افراد از فضلا به عرصه بین الملل برویم و در این زمینه چندین طرح پیشنهاد شده و کلیات ان با مدیریت حوزه های علمیه در میان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه یک طرح این است که نخبه های تحصیلی که فارغ التحصیل شده اند، شناسایی شوند و برای آنها یک دوره فشرده 6 ماهه زبان گذاشته شود، گفت: مدیریت حوزه  تأکید داشتند که مراکز تخصصی، همین دوره را از ابتدا برای افراد زبان دان اجرا کنند تا طلبه های ما در عرصه بین الملل تخصصی تر رشد یابند.

 مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه از طرح مدارس قطب بین الملل یعنی مدارسی که به شکل خاص روی یک زبان از پایه های سوم، چهارم یا پنجم کار می کنند خبر داد و افزود: آمادگی داریم تا دوره های دانش افزایی و آشنایی با عرصه بین الملل و نیز  نشست هایی در این زمینه را برگزار نماییم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha