چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت‌ مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا علت هجوم برخی از مردم در این شرایط سخت اقتصادی در کشور به فروشگاه‌ها و خرید مازاد بر نیاز مواد غذایی و انباشت آن را نشان‌دهنده تردید داشتن این‌گونه انسان‌ها به رازقیت الهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، با اشاره به شهادت قرآن کریم مبنی بر اعتراف تمامی انسان‌ها در شرایط سخت به وجود خداوند و غفلت از یاد خدا در زمان رهایی از خطر گفت: علت اینکه انسان‌ها با خداوند معامله نمی‌کنند به خاطر این است که خیال می‌کنند اگر این کار را انجام بدهند تمام معادلات و حساب‌وکتاب‌های دنیوی آن‌ها به‌هم‌ریخته و دچار خسران و ضرر خواهند شد و این اولین گام برای انحراف و گمراهی انسان‌ها هست.
استاد حوزه علمیه قم افزود: عدم معامله انسان‌ها با خداوند به دلیل عدم تنظیم معادله‌های صحیح است که می‌تواند زمینه‌ساز شقاوت انسان‌ها را فراهم نماید.
وی خاطرنشان کرد: علت هجوم برخی از مردم در این شرایط سخت اقتصادی در کشور به فروشگاه‌ها و خرید مازاد بر نیاز مواد غذایی و... به خاطر غلط بودن معادلات است و نشان از این دارد که این‌گونه انسان‌ها به رازقیت خداوند شک کرده‌اند. 
سخنران حرم بانوی کرامت بابیان اینکه انسان‌هایی که با خداوند معامله می‌کنند انتظار هیچ پاداشی از بندگان ندارند، گفت: این‌گونه انسان‌ها فقط باخدا معامله کرده‌اند و خداوند نیز بهترین و بالاترین پاداش‌های دائمی را نصب آن‌ها خواهد کرد و اجر آن‌ها ضایع نخواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در با اشاره به وجود موانع درراه عدم معامله انسان‌ها با خداوند افزود: وسوسه‌های نفس اماره و شیاطین درون و بیرون، جلوه‌ها و ظواهر اغواگر دنیایی و حرف‌های نامربوط انسان‌های دیگر از موانع معامله با خداوند است که قرآن کریم و روایات به‌طور مفصل در این مسائل سخن به میان آورده‌اند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha