جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
محی الدین کبیری

شاید در ابتدا برخی تلاش ها برای کسب آزادی در سوریه شکل گرفت اما الان اینگونه نیست و در ادامه افراط گرایان، میدان دار شدند و سطح وسیعی از خشونت را رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از محل بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت در تهران، محی الدین کبیری رئیس حزب اسلامی تاجیکستان در کمیسیون تخصصی این کنفرانس که عصر امروز با موضوع جهان عاری از خشونت برگزار شد، ابراز داشت:کنفرانس وحدت بستر مناسبی است که آسیب ها و دردهای جهان اسلام بیان شود و مایه تقدیر و تشکر فراوان است.

وی با اشاره به رابطه خشونت و موضوع مردمسالاری گفت: لازمه جلوگیری از خشونت، مردمسالاری و اعطای آزادی قانونی به مردم است به ویژه در منطقه ی ما که مردمش بیشتر از سوی حاکمان دچار خشونت می شوند، این مساله مورد اهمیت است.

رئیس حزب اسلامی تاجیکستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر گروه بزرگی از ملتهای مسلمان در حالت یاس و ناامیدی نسبت به آینده هستند زیرا کشورهای آسیای میانه اصلا انتخابات ندارند و یا در کشوری مثل مصر با حوادثی که روی داد، معلوم نیست اعتماد مردم به صندوق رای جلب شود.

وی به تحولات سوریه اشاره و تصریح کرد: شاید در ابتدا برخی تلاش ها برای کسب آزادی در سوریه شکل گرفت اما الان اینگونه نیست و در ادامه افراط گرایان، میدان دار شدند و سطح وسیعی از خشونت را رقم زدند و امروز تکفیری ها و خشونت گرایان، اوضاع را در سوریه دشوار کرده اند.

کبیری خاطر نشان کرد: اگر در جهان اسلام، نسل جوان را در ساخت و آبادانی کشور سهیم کنیم، در آینده دارای سطح کمتری از خشونت خواهیم بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha