پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
مولوی عبدالحمید

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان این‌که جهان اسلام امروز گرفتار تندروی و تکفیر است، گفت: معتقدم باید علمای اسلام، حکومت‌ها را مجبور نمایند که حقوق ملت‌ها را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از محل برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، مولوی عبدالحمید در اختتامیه این کنفرانس در سخنانی اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان هرگز راضی نیستند که ما در کنار هم باشیم و آرزو دارند که همیشه درگیر اختلافات بوده و برگزاری این کنفرانس جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تقدیر از مقام معظم رهبری که با برافراشتن پرچم اسلام به د نبال عزت مسلمانان است، افزود: این از عنایات مقام معظم رهبری است که می‌خواهند امت اسلامی با وحدت و یکپارچگی در کنار هم زندگی صلح‌آمیز و با محبتی داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر‌(ص) برای بشریت ارمغان بزرگی است و خداوند بر انسان منت گذاشت و بهترین بنده که سید اولاد آدم‌(ع) است را برای ما فرستاد.

وی یادآور شد: ملت‌های دیگر در تکنولوژی، صنعت و مادیات پیشرفت کرده‌اند و به این سرمایه خود افتخار می‌کنند، اما اگر همه خزانه‌های دنیا را به ما بدهند، حاضر نخواهیم شد، سرمایه قرآن و اسلام را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تفرقه را خداوند بر امت اسلام حرام کرده است و تاکید کرده که متحد باشیم؛ هر کس در میان امت اسلام اختلاف ایجاد کند خداوند او را در دنیا عذاب و رسوا خواهد کرد و عذاب شدید او برای قیامت نیز باقی است.

امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ما باید به مشترکات شیعه و سنی چنگ بزنیم، مشترکات فراوان است، اهل‌بیت‌ حضرت رسول‌‌(ص) در میان شیعه و سنی از مشترکات است و همه اهل سنت به آنان عشق می‌ورزند .

این عالم سنی یادآور شد: علی‌(ع) حضرت زهرا‌(س)، امام حسن‌(ع) و امام حسین‌(ع) و سایر اهل‌بیت‌(ع) مورد محبت اهل سنت هستند و ما به آنها عشق می‌ورزیم و هر کس اهل‌بیت‌(ع) را دوست نداشته باشد او را از خود نمی‌دانیم.

وی گفت: اهل سنت ایران، مسیرشان تقریبی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره از نظام اسلامی حمایت کرده‌اند و در انتخابات حضوری پرشور داشته و دارند.

مولوی عبدالحمید یادآور شد: ما با تفرقه و اختلاف مخالف هستیم و اگر خدایی نکرده روزی کوچکترین تعرضی به جمهوری اسلامی شود، اولین کسی خواهیم بود که از آن دفاع می‌کنیم.

وی یادآور شد: به کشورهای اسلامی توصیه می‌کنم که شیعیان را دریابند نباید به عنوان اقلیت آزادی را از آنها بگیرند و تفاوتی بین شیعه و سنی قائل شوند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان این‌که جهان اسلام امروز گرفتار تندروی و تکفیر است، گفت: معتقدم باید علمای اسلام، حکومت‌ها را مجبور نمایند که حقوق ملت‌ها را رعایت کنند.

مولوی عبدالحمید یادآور شد: علاج حل اختلافات، حمله انتحاری و کشتن نیست، چرا که جنگ، جنگ را به بار می‌آورد؛ باید با گفتمان مشکلات را حل کرد و علمای اسلام بنشینند و در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha