جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اربعین

معاون تبلیغ مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) همدان از اعزام 50 نفر طلبه به کربلای معلی خبر داد و گفت: کتابچه ویژه اربعین با عنوان «از اربعین تا ظهور» ویژه در ایستگاه‌های صلواتی در بین زائران توزیع خواهد شد.

شهرزاد خرازی، معاون تبلیغ مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از اعزام 50 نفر طلبه به کربلای معلی خبر داد و اظهار کرد:  اظهار کرد: اعزام طلاب خواهر به عنوان مبلغ و خادم مواکب در تاریخ 17 مهر ماه به کربلای معلی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: 50 نفر از طلاب دیگر در ایستگاه‌های صلواتی فعال در شهر همدان در ایام اربعین مستقر خواهند شد و به فعالیت تبلیغی شامل مشاوره، غرفه کودک و پاسخگویی به سؤالات دینی می‌پردازند.

خرازی بیان کرد: از ابتدای ماه محرم تا کنون قریب 60 نفر از مبلغان فعال این مدرسه در سطح شهر در پایگاه‌ها، مساجد، حسینیه و مجالس عزادارای خانگی به عنوان مداح و مبلغ فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه الزهرا(س) در حوزه تولید محتوا و تهیه بروشور ویژه اربعین اقدامات مطلوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: کتابچه ویژه اربعین با عنوان «از اربعین تا ظهور» ویژه بانوان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان همدان تهیه شده که در ایستگاه‌های صلواتی بین زائران توزیع خواهد شد.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به برگزاری کلاس تفسیر در سال تحصیلی جدید، گفت: کلاس تفسیر قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام سید محمدحسن فاضلیان دوشنبه هر هفته در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار می‌شود که کلیه طلاب خواهرا می‌توانند در این کلاس شرکت کنند.

وی درخصوص اهمیت پیاده روی نجف تا کربلا و مسیر طریق العلما افزود:  در مسیر نجف به کربلا طریق العلما از مسیرهایی است که بیانگر حرکت علمای اسلام از سال‌ها یا قرن‌ها پیش به سمت کربلای معلی برای زیارت آن حضرت است بهنحوی که هم‌اکنون نیز بسیاری از علما شب‌های جمعه  به صورت پیاده از نجف اشرف راهی زیارت امام  حسین علیه السلام می شوند.

وی اضافه کرد: پیاده روی زیارت امام حسین علیه السلام خاصه در اربعین شهادت آن حضرت به دلیل حدیث تایید شده‌ای از امام حسن عسکری که نشانه مومن و شیعه بودن است بسیار مورد تاکید علمای اسلام و شیعیان و آزادگان جهان قرار دارد.

خرازی نقش محوری زنان را در اربعین حسینی اینگونه تشریح کرده افزود: بانوان علاوه براینکه به عنوان یکی از اقشار موثر جامعه بر خلاف آنچه ممکن است از زن انسان ضعیفی نشان دهد به عنوان زنان مسلمان در حماسه بزرگ اربعین حسینی نقش فعالی دارند. همراهی همسر و ترغیب فرزندان برای حضور در مراسم اربعین حسینی، نقش مهم خانواده محوری  است که زنان آن را به خوبی به منصه ظهور رسانده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha