جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به لزوم پیشگیری از کرونا، گفت: امسال هیچ‌گونه اعزامی به مرقد مطهر حضرت امام (ره) انجام نمی شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن مناسبت‌های مذهبی و انقلابی نظیر روز جهانی قدس، عید سعید فطر و ایام‌الله چهاردهم و پانزدهم خرداد، اظهار کرد: با توجه به عدم برگزاری جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی رخدادهای اخیر مربوط به کرونا، از حضور مردم و مسئولین در برگزاری و اجرای مراسمات به‌ویژه یوم‌الله ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حوادث سیاسی و اجتماعی اخیر در دنیا و منطقه به‌ویژه افزایش درگیری‌ها در سوریه و عراق؛ برنامه‌ریزی برای مناسبت‌ها را در عین پیچیدگی بسیار مهم و راهبردی دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تشکیل ستاد ملی مناسبت‌های روز جهانی قدس، عید سعید فطر و ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار داشت: مقرر است استان‌ها با تشکیل جلسات و جمع‌بندی توانمندی‌ها و امکانات، پیشنهادهای راهبردی خود را به مرکز اعلام تا در دستورالعمل نهایی، با لحاظ وضعیت استان‌ها مصوب شود.

 وی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس با تمهیدات بهداشتی، برگزاری راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه (در صورت برگزاری)، رژه خودرویی و موتوری و برگزاری راهپیمایی مجازی و اعلام حضور در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌ها از برنامه‌های پیشنهادی روز جهانی قدس اعلام کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز عید سعید فطر استان افزود: اگر مشکلات پیش رو در سر راه نماز جمعه مرتفع شود، برای اقامه نماز عید سعید فطر مشکلی نخواهیم داشت و ان‌شاءالله برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هیچ‌گونه اعزامی برای مرقد مطهر حضرت امام (ره) نخواهد بود، پیشنهاد پخت و توزیع اطعام در قالب رزمایش مواسات در مناطق محروم و همچنین برگزاری مراسم محدود در چند نقطه محدود را مطرح کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه از تلفیق مراسم قیام خونین پانزدهم خرداد استان با ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با توجه به موقعیت کنونی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha