دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کارگاه مجازی مقاله نویسی

حوزه/ کارگاه مقاله‌نویسی ویژه معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد به صورت مجازی و آنلاین در سامانه سیما مرکز مدیریت حوزه های خواهران خبرداد.

به گزارش خبر گزاری حوزه از یزد، کارگاه مجازی مقاله نویسی به منظور مهارت افزایی معاونین پژوهش در راستای مقاله نویسی و راهبری طلاب در این امر  با حضور حجت الاسلام اسلام پور استاد حوزه و دانشگاه به صورت آنلاین در سامانه سیما برگزار شد.

وی در اولین جلسه آنلاین به بیان مراحل هفتگانه پژوهشگری پرداخت و گفت: قبل از شروع فرایند مقاله باید هدف از نگارش مقاله و این که قرار است با نگارش مقاله به چه چیزی دست پیدا کنیم، مشخص شود.

وی با بیان این که باید نیّت ها خالص باشد، خاطر نشان کرد: باید در کارها و حتی نگارش های خودکسب رضای خدا و امام زمان(عج) را مد نظر قرار داد .

استاد حوزه با بیان تفاوت مسأله و سؤال، اظهار داشت: برای این که پژوهشگر، مسأله یاب خوبی شود باید  دارای ذهن نقادی باشد،  همه چیز را به راحتی قبول کند و تفکر فعال و در تدریس روش تفکر محور را اجرایی نماید.

وی، مراحل هفت گانه پژوهش را مسأله یابی، مسأله شناسی، طرح نامه نویسی، جمع آوری اطلاعات، پردازش اطلاعات، تدوین و  ارائه مقاله دانست و ادامه داد: مسأله باید بومی ذهن پژوهشگر باشد و حتما به آن علاقه داشته و آن را از دیگران تقاضا نکند.

حجت الاسلام اسلام پور، در ادامه جهتِ رسیدن به مسأله، مواردی را ضروری دانست و افزود: افزایش مطالعه، بارش فکری در موضوع خاص، ایجاد چالش برای خود و فراگیران دانش، مطالعه در شبهات، تدبر و عدم کلیشه ای فکر کردن می تواند فرد را برای رسیدن به مسأله یاری نماید.

گفتنی است؛ معاونین  پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد بعد از گذراندن این دوره می توانند به نگارش مقاله و چاپ آن در مجله اقدام نمایند و بدین منظور بعد از پایان جلسه اول جهت تثبیت مطالب و ادامه کارگاه، جزواتی در اختیار فراگیران قرار گرفت  و آزمون  نیز به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهین IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    ی سوال تحقبق