سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام نعمت زاده گفت: دشمنان برای بدنام کردن اسلام می‌خواهند سلامتی مردم و عزاداری برای امام حسین(ع) را مقابل هم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، در جلسه علما و روحانیت شهرستان مرند که در مدرسه علمیه صاحب الزمان (ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: دهه اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و قیام‌امام حسین (ع) نیز برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر)ص) و اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی برای حراست و حفظ حیات دیگر واجبات است و هر کسی که این فریضه را به جای آورد نماینده خدا روی زمین است و کسانی که نسبت به این مسئله بی‌توجه و بی‌تفاوت باشند مورد لعن قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: منکرات در جامعه افزایش پیدا کرده که انتظار می‌رود روحانیون و مبلغان آثار منفی ترک امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم تبیین کنند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا و همزمانی آن با ماه محرم، خاطرنشان کرد: دشمنان برای بدنام کردن اسلام می‌خواهند سلامتی مردم و عزاداری برای امام حسین(ع) را مقابل هم قرار دهند، لذا مراسم عزاداری باید به گونه‌ای برگزار شود که سلامتی مردم به خطر نیفتد.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود: نذورات مردم در ایام محرم می‌تواند در مسیر بهداشت و سلامت و تهیه اقلام بهداشتی هزینه شود.

امام جمعه مرند همچنین از اجرای طرح عاشورایی⁧ ۱۳۸۱⁩ در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: طرح عظیم عاشورایی⁧ ۱۳۸۱⁩ در هزار و سیصد و هشتاد و یکمین سالگرد عاشورای حسینی با اهدای⁧ ۱۳۸۱⁩ بسته معیشتی به نیازمندان در شهرستان مرند برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha