چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
کامیل سامیگولین مفتی جمهوری تاتارستان

مفتی جمهوری خودمختار تاتارستان کامل حضرت سمیعولین در سخنانی درباره ماه محرم و روز عاشورا گفت: طبق داستان عاشورا مشخص است که راه درست به سمت بهشت چیست؟ کسانی که ایمان آوردند و از دستورات خدا پیروی می کنند، برای عبور از این مسیر سخت توانایی بسیاری دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، کامل حضرت سمیعولین مفتی جمهوری تاتارستان در روسیه با اشاره به ماه محرم و روز عاشورا گفت: دهمین روز از این ماه به عنوان روز عاشورا برای مسلمانان سراسر جهان شناخته شده است. روز عاشورا روز پیروزی و نجات برخی پیامبران می باشد. از این رو، خداوند متعال حضرت ابراهیم (ع) را از آتش و حضرت یونس (ع) را از نهنگ نجات داده است. حضرت یعقوب (ع) بینایی خود را به دست آورده و حضرت ایوب (ع) بهبود یافته است.

وی ادامه داد: بزرگترین داستان قرآن زندگی و نجات حضرت موسی (ع) است، که با رهبری او قوم اسرائیل به لطف خداوند از مصر نجات یافت. در روز عاشورا خداوند خواهش موسی را پذیرفته و برای نجات قوم یهود راه دریای سرخ را تقسیم کرد و آنها تواستند از آن عبور کردند و از ظلم فرعون نجات شدند.

مفتی تاتارستان خاطر نشان کرد: نه تنها مسلمانان، بلکه یهودیان و مسیحیان به روز عاشورا اهمیت بسیاری اهمیت می دادند.

وی در پایان گفت: طبق داستان عاشورا مشخص است که راه درست به سمت بهشت چیست؟ کسانی که ایمان آوردند و از دستورات خدا پیروی می کنند، برای عبور از این مسیر سخت توانایی بسیاری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha