دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
مذهبی

حوزه / توسعه و بهسازی بخش مراقبت های ویژه مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان با کمک اولین هیئت پیشگام مذهبی کاشان آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، دکتر سیدعلیرضا مروجی در این مراسم، امروز را روز تاریخی "سمبل حیات و سلامت اجتماعی" دانست و گفت: یک هیئت مذهبی نشان داد چقدر می تواند در حیات و سلامت اجتماعی منطقه نقش آفرین باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: هیئت حیدری درب فین کاشان جزء اولین هیئات پیشگام در اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم ایام محرم به صورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی بود و این احساس مسئولیت اجتماعی آنها بی نهایت ارزشمند بود.البته هیئات دیگر نیز به شکل های مختلف این احساس مسئولیت را نشان دادند.

وی با اشاره به کمک هیات امنای هیئت حیدری درب فین کاشان برای توسعه بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی، گفت: حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه توسعه این بخش است که توسط این هیئت تامین می شود.

مروجی، با بیان اینکه بخش مراقبت های ویژه در حال حاضر دارای ۷ تخت می باشد، افزود: شش تخت جدید، دو اقامتگاه برای پزشک و پرستار و واحدهای مورد نیاز به این بخش اضافه می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه تجهیز بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی می باشد که هزینه آن از محل اعتبارات دانشگاه و خیرین سلامت تامین خواهد شد.

مروجی تصریح کرد: فقط ۲۵ درصد سلامت بر عهده حوزه بهداشت و درمان است و مابقی آن برعهده سایر بخش ها و سازمان هاست و این نشان از اهمیت تعامل و مشارکت مابقی ارگان هاست.

وی، همچنین به ساخت بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) و نیاز به مشارکت خیرین اشاره و اظهار امیدواری کرد: با افتتاح این بیمارستان در آینده بار بیماران از بیمارستان شهید بهشتی کاهش یابد.

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ درصد بیماران حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، درحالی که در اسفندماه ۱۲ تا ۱۳ درصد این بیماران در این بخش ها بستری بودند و هم اکنون با دو برابر شدن تعداد بستری ها، خوشبختانه از آمار مرگ و میر کاسته شده که این می تواند نشان از تغییر رفتار ویروس، شناسایی و غربالگری زودرس بیماران، مراقبت مناسب پرسنل حوزه سلامت و حمایت و مشارکت خیرین باشد.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha