یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با تاکید بر اینکه اصلاح باورها از مهمترین اصلاحات مورد نیاز جامعه است، گفت: امروز در جامعه مواجه می‌شویم با افرادی که بدون اینکه به علوم فقهی و دینی آشنا باشند فتوا و نظر می‌دهند و در حوزه دین خود را متخصص می‌دانند درحالی‌که در حوزه دین باید به عالمان دین مراجعه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در حرم بانوی کرامت که از فضای مجازی و شبکه استانی نور پخش شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ائمه و انبیاء اصلاح است و اصلاح یعنی از بین بردن خرابی؛ حال اگر جامعه و باورها و اعتقادات و رفتارها خراب شود چه باید کرد؟

وی افزود: هدف امام حسین علیه‌السلام  از قیام، اصلاح جامعه‌ای بود که به فساد دچار شده بود همانطور که جامعه زمان شعیب علیه‌السلام به فساد اقتصادی مبتلا بود و انحرافات مالی در جامعه ایجاد شده بود و اصلاح همیشه در مقابل افساد و مصلح در مقابل مفسد است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: جریان مصلح و مجریان مفسد همیشه در جامعه وجود دارد و غربی‌ها که خودشان مرکز فساد هستند خود را به‌عنوان مصلح می‌دانند و مدعی اصلاح در جوامع می‌شوند.

وی یادآور شد: نخستین مصلحان انبیاء الهی هستند که برای نجات جامعه ارسال‌شده‌اند و اصلاح انواع و اقسامی دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند راه گشای بسیاری از امور در جامعه بشود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اولین اصلاح و مهم‌ترین اصلاح ، اصلاح اعتقادات و باورها است چراکه  نتیجه باور غلط می‌شود داعش و خوارج نهروان، و نتیجه افساد اعتقادات این می‌شود که عده‌ای  برای کشتن امام حسین علیه‌السلام  سبقت می‌گیرند و فکر می‌کنند عبادت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در ادامه گفت: خانواده‌ها و جوانان باید خیلی مواظب باورها و اعتقادات باشند و توحید ، معاد ، امامت و شناخت صحیح دین را به‌درستی انجام بدهند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه مواجه می‌شویم با افرادی که بدون اینکه به علوم فقهی و دینی آشنا باشند فتوا و نظر می‌دهند و در حوزه دین خود را متخصص می‌دانند درحالی‌که در حوزه دین باید به عالمان دین مراجعه کرد.

وی افزود: نباید کتب شهید مطهری به فراموشی سپرده شود چراکه مطالعه این کتب و دیگر کتب اعتقادی باعث می‌شود انسان در حوزه اعتقادی دارای پشتوانه شود.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اصلاح رفتارها در جامعه امری لازم است و باید رفتارهای غلط اصلاح شود و منظور از رفتار، طرز تعامل با دیگران و رفتارهای فردی و اجتماعی است و بسیار مهم است که در صورت غفلت باعث گرفتاری می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: عده‌ای فقط درگرفتن وضو، خواندن نماز، طهارت و نجاست و…وسواس دارند اما در غیبت کردن،  حق‌الناس و ادای وجوهات شرعیِ اصلاً وسواس ندارند!.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سومین اصلاح، اصلاح روابط است یعنی ایجاد صلح و الفت بین مردم و طبق روایت کسانی که بین دو نفر را صلح بدهند جزو مقربان درگاه الهی هستند.

وی تأکید کرد: رسول خدا می‌فرمایند هفت ویژگی، نماز جماعت، مجالست با علما، ایجاد صلح بین دو نفر، اکرام ایتام، عیادت از مریض، تشییع‌جنازه و سقایت که جبرئیل آرزو می‌کند ای‌کاش جزو انسان‌ها بودم و آن‌ها را انجام می‌دادم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha