پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام سید نور، از اجرای دوره‌های بلندمدت حفظ قرآن در مدرسه علمیه سفیران هدایت امیدیه خبرداد و گفت: در این طرح، طلاب بعد از یک سال حافظ یک جزء قرآن خواهند بود و پس از آن نیز آرام‌آرام حافظ کل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم سید نور، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان امیدیه، در آیین عمامه گذاری طلاب این مدرسه، با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۰ طلبه در پایه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های طلاب در دوران قبل از کرونا تا به امروز، اداره مساجد شهرستان است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون اکثر مساجد شهر، تحت پوشش فعالیت‌های تبلیغی-فرهنگی طلاب مدرسه علمیه ابوالفضل(ع) امیدیه است.

 وی با اشاره به استمرار «طرح معین»، اظهارداشت: در این طرح، طلاب یک‌شب در هفته به مساجد روستاهای اطراف شهرستان رفته و فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام سید نور، با اشاره به آغاز دوره حفظ قرآن در مدرسه علمیه، بیان کرد: «حفظ قرآن» یکی از مسائل مغفول مانده در مدارس علمیه است که ما برای رفع این نقیصه، اقدام به برگزاری دوره‌های حفظ قرآن به‌صورت بلندمدت کردیم.

وی در پایان، با بیان اینکه هم‌اکنون حفظ و آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن، یکی از موارد کلاس درس طلاب است، گفت: در این طرح، طلاب بعد از یک سال حافظ یک جزء قرآن خواهند بود و پس از آن نیز آرام‌آرام حافظ کل خواهند شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha