دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
استاد گنجی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: هر فردی خداوند را از مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام بشناسد و معارف و عبودیت را از این خاندان کسب و راه و روش زندگی کردن را از آن‌ها دریافت نماید به رستگاری دست پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین گنجی طی سخنانی در ویژه‌برنامه «خانه‌های فاطمی» که از بستر فضای مجازی و شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، اظهار کرد: خداوند در بسیاری از آیات از پناهنده شدن و متوسل شدن به مقام شامخ ائمه معصومین سخن به میان آورده است.

وی افزود: در سوره مبارکه مائده آیه ۳۵، خداوند سه نشانه رستگاری را برای همه جهانیان از اهل اسلام بیان فرموده که هر فردی این ویژگی را کسب نماید به رستگاری و سعادت خواهد رسید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اولین عامل رستگاری بر اساس این آیه، رعایت تقوا است و تقوا یعنی خویشتن‌داری از معاصی و هر آنچه عدم رضایت خداوند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنجی تأکید کرد: دومین فرمان برای رستگاری رفتن به‌سوی خداوند است به‌واسطه وسایل که بر اساس روایت این وسایل همان حضرات معصومین هستند.

سخنران ویژه‌برنامه خانه‌های فاطمی یادآور شد: فرمان سوم نیز مجاهدت در راه خدا به‌صورت جهاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که هم جهاد با نفس اماره است و هم جهاد با دشمنان برونی که این سه عامل زمینه فلاح و رستگاری را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: انسان دارای نفس اماره است و شیطان به سراغ انسان می‌آید  و باید بدانیم این وسیله‌ چه چیزی است که انسان می‌تواند به‌واسطه آن به تقوا و عبودیت برسد که طبق روایت وارده از حضرت زهرا سلام‌الله علیها، اهل‌بیت علیهم السلام تنها وسیله مخلوق برای رسیدن به خالق هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنجی در ادامه گفت: وسیله رسیدن به خدا حضرات معصومین، هستند وسیله همان معنای دیگر توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام است و فقط از مسیر چهارده معصوم می‌توان به خدا و رستگاری رسید.

وی اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده است که هر فردی اراده به‌سوی خدا را دارد باید با اهل‌بیت علیهم‌السلام شروع کند و منهای اهل‌بیت نیز محال است کسی بتواند معرفت حقیقی به خداوند پیدا نماید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر فردی خداوند را از مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام بشناسد و معارف و عبودیت را از ایشان کسب و راه و روش زندگی کردن را از ائمه معصومین دریافت نماید به رستگاری می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنجی در پایان گفت: اگر فردی خداوند را به غیر اهل‌بیت علیهم‌السلام بخواند و به سراغ دشمنان، مخالفان و کسانی رود که در مقابل اهل‌بیت علیهم‌السلام مکتب ساخته‌اند، هلاک و نابود خواهد شد و جامعه را نیز به سمت هلاکت خواهد کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha