پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی حسب

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر حوزوی بر ضرورت بهره گیری حداکثری از ظرفیت عظیم مساجد در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بارها نسبت به تبعات و آثار نامطلوب آسیب های اجتماعی در کشور هشدار داده اند، اظهار داشت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، یکی از مهم ترین مأموریت های مسئولان و نسل جوان مؤمن و انقلابی، تلاش در مسیر مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در کنار اهتمام برای کاهش آسیب های اجتماعی باید توجه داشت که اساساً تقویت باورهای دینی و گسترش مباحث اخلاقی از جمله الزامات مقابله با آسیب های اجتماعی در زمانه پرهیاهوی کنونی است.

وی گفت: در واقع علاج بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی، تقویت دینداری و معنویت گرایی در جامعه است که متأسفانه ما در این زمینه با وجود دغدغه های بسیار ارزشمند، هنوز آن کار شایسته و بایسته را انجام نداده ایم و لذا در این خصوص بیش از هر چیز نیازمند انسجام، همگرایی و برنامه ریزی هدفمند و جدیت در فعالیت های مستمر داریم.

این محقق حوزوی همچنین بیان داشت: از سویی نباید غافل بشویم از این که متاسفانه در عرصه مسایل فرهنگی، عده ای به دنبال قبح زدایی از برخی مسایل ناشایست در جامعه هستند که متاسفانه ولنگاری در فضای مجازی نیز به این فضا دامن زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که ما باید از ظرفیت عظیم مساجد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی به درستی استفاده کنیم، گفت: رفع و یا کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه جامع و کاملی است و این که از نظرات و دیدگاه های متخصصان و نخبگان حوزه و دانشگاه در این زمینه به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام موسوی حسب همچنین افزود: آن چه مهم است این که ما باید از ظرفیت بالای تشکل های مردمی همچنین پتانسیل های موجود در محلات و مساجد نهایت استفاده را ببریم، ضمن آن که به هر حال بزرگان و جوانان مساجد در تعامل با یکدیگر می توانند به کمک امام جماعت مشکلات هر محله را در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... شناسایی کرده و برایش برنامه و طرح ارایه بدهند که اگر این مساله به طور جدی فراگیر شود، قطعاً بخش مهمی از مشکلات کشور به ویژه در بحث آسیب های اجتماعی رفع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha