دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
فرشید فلاح

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دیدار با استاندار سمنان روند اجرایی برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی را تبیین کرد و گفت: این کنگره طبق برنامه تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، فرشید فلاح، در دیدار با استاندار سمنان، گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در خصوص این کنگره ارائه کرد و خواستار حمایت و مشارکت دستگاههای فرهنگی و اجرایی در هرچه بهتر برگزاری این رویداد مهم فرهنگی شد.

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری کنگره اصلی، پیش کنگره ها و نشست های علمی و فرهنگی در شهرهای مختلف از جمله مشهد، شاهرود، نحف و بغداد برگزار خواهد شد گفت: کنگره اصلی نیز قرار است تیرماه سال آینده در قم برگزار شود.

فلاح، برگزاری نشست های فرهنگی در ۱۴ کشور از جمله حوزه خلیج فارس، شبه قاره و ... را از دیگر برنامه ها در این خصوص برشمرد و گفت: با توجه به شخصیت علمی و فقهی ایشان، در این نشست ها قرار است ابعاد شخصیتی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی برای نسل جوان و طلاب این کشورها تبیین شود.

وی، انتشار فراخوان، انتخاب و معرفی دبیران اجرایی و علمی، فعال شدن دبیرخانه های مربوطه، دیدار با مراجع و روحانیون و علما در مشهد و قم و نیز فعالیت گسترده فرهنگی و تبلیغی را از جمله این اقدامات برشمرد و اظهار داشت: قرار است در این خصوص ۱۵ جلد کتاب از آثار و زندگی نامه این مرجع تقلید، چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی از جمله دو برنامه ۴۵ دقیقه حدیث سرو با هدف معرفی آیت الله حسینی شاهرودی تهیه و.ارائه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، برگزاری نشست های مختلف با مسوولان در شاهرود از جمله امام جمعه، سرپرست فرمانداری، شهردار و اعضای شورای شهر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برنامه های گسترده ای در خصوص هرچه بهتر برگزاری این کنگره تاکنون انجام شده است.

بر پایه این گزارش، آیت الله العظمی حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهرستان شاهرود به دنیا آمد و در ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ به رحمت الهی رفت و مقبره ایشان در حرم حضرت علی (ع) واقع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha