جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یزدانی پردیس فارابی

حوزه/ عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران بر ضرورت ترویج تفکر انتقادی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور تأکید کرد.

دکتر حمید رضا یزدانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تفکر انتقادی، فواید و محاسن فراوانی به خصوص برای دانشجویان و اهل علم دارد که از آن جمله می توان به ارتقای کیفیت فعالیت های علمی و پژوهشی چه در بحث مساله یابی و چه رویکردشناسی و شیوه انجام پژوهش ها و تحقیقات اشاره کرد.

وی بهره مندی از تفکر انتقادی را لازمه ترویج رویکرد پژوهشی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دانست و افزود: ما باید دانشجویان را در مقاطع تحصیلی گوناگون با ضرورت این مساله به خوبی آشنا کنیم و طبعاً اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این راستا نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری می توانند ایفا نمایند.

این صاحب نظر علوم انسانی همچنین گفت: به ویژه در عصر اطلاعات که با انبوه داده ها روبرو هستیم، برخورداری از تفکر انتقادی کمک می کند که اطلاعات درست را از نادرست تشخیص و تمیز داده و در فرآیند تجزیه و تحلیل اطلاعات، عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشیم.

وی افزود: البته در این راستا نیاز به اصلاح ساختارهای آموزشی و نیز تغییر رویکرد در میان اساتید و اعضای هیئت علمی داریم تا بدین وسیله، اهمیت و ضرورت وجود تفکر انتقادی و ترویج آن به خوبی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور جا بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha