پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کتاب حیدر

حوزه/ کتاب "حیدر"، به قلم آزاده اسکندری طلبه مدرسه علمیه جامعة النور اصفهان، در طول یک ماه پس از انتشار به چاپ دهم رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، کتاب "حیدر"، به قلم آزاده اسکندری طلبه مدرسه علمیه جامعه النور اصفهان، به همت انتشارات کتابستان معرفت قم در ۳۸۰ صفحه چاپ و منتشر کرده و در مدت حدود یک ماه تاکنون ده بار تجدید چاپ شده است.

کتاب «حیدر» روایتی خطی، یک‌دست و درهم‌تنیده از ۹سال زندگی مولی‌الموحدین علی (ع)باحضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است.

نویسنده بیان می کند: آنچه تاکنون از زندگی و زمانه مولای متقیان علی (ع) شنیده یاخوانده‌ایم پاره‌هایی پراکنده از مشهورات است و دانش ما محدود به روایت‌هایی است که نمی‌دانیم دقیقاً کجای زندگی امیرالمؤمنین(ع) جلوه کرده‌اند.

در این کتاب روایتی که راویش حیدر(ع)است، از زبان مولا می‌خوانیم که از سال دوم تا یازدهم هجری؛ از روزهای نزدیک به ازدواج حضرت امیر(ع) تا روزهای بعد از شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) چه گذشته است.

هر آنچه از زندگی مشترک، نبردها و روزگار پرفراز و نشیب به‌ طرزی پراکنده در منابع شیعه و سنی ثبت شده است، از دید نویسنده دور نمانده و در تلاشی عالمانه با اتکا و ارجاع بر بیش از ۱۲۰ منبع متقن، تصویری روشن و یکپارچه از زندگی مولی‌الموحدین در «حیدر» بر کاغذ نشانده است.

نویسنده این کتاب سرکار خانم آزاده اسکندری؛ فارغ التحصیل سطح ۲حوزه  علمیه خواهران جامعة النور اصفهان است که مدت ۲سال برای این کار ارزشمند وقت گذاشتند و در این کتاب طول یک ماه پس از انتشار به چاپ دهم رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha