یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
راهپیمایی طلاب شیرازی در روز نیمه شعبان

حوزه/ جشن های نیمه شعبان ۱۴ شعبان از ساعت ۱۷ تا ۶ صبح روز ۱۵ شعبان همراه همراه با برنامه های متنوع به صورت مجازی و از طریق رسانه ملی و شبکه استانی قم و.... پخش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین آبادی در نشست خبری که با موضوع برگزاری جشن نیمه شعبان در جمکران قم برگزار شد گفت: امسال شاهد اتفاقات مهمی در دنیا بوده ایم که موجب شد مردم به سمت موضوع مهدویت رهنمود و متوجه آن شوند که از جمله آن نشر ویروس کرونا و تعامل همه دستگاه ها و مردم در این امر، توجه قلوب مردم به موضوع مهدویت و منجی بر اثر اضطرار ناشی از این ویروس، پخش هر روز دعای عظم البلاء از رسانه ملی، جهت دادن رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع مهدویت، وجود دو عید نیمه شعبان در سال جدید و انتظار از همه مسئولین و دستگاه ها  به صورت ویژه به موضوع مهدویت و هجمه دشمن به مسئله مهدویت از جمله این موارد است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری بهتر مراسم نیمه شعبان به صورت مجازی افزود: در این مورد ستاد مهدویت در رسانه ملی و ستاد بین المللی مهدویت، ستاد تسهیلات به زائرین، کارگروه مهدویت در استان قم تشکیل و در ادامه اقدامات فرهنگی با شعار «همدلی برای ظهور» و « پویش با تو عهد می بندیم»، « کمپین همدلی برای ظهور با هشتک عید نو _ عهد تو، طرح هر خانه یک مهدیه، پخش دعای استغاثه در بقاء شاخص، آماده سازی بسته های عیدانه، برگزاری مسابقات چون صحیفه سجادیه نیز در حال انجام است.

وی بیان داشت: جشن های نیمه شعبان ۱۴ شعبان از ساعت ۱۷ تا ۶ صبح روز ۱۵ شعبان همراه همراه با برنامه های متنوع به صورت مجازی و از طریق رسانه ملی و شبکه استانی قم و.... پخش می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: همزمان با این جشن ها در مسجد مقدس جمکران، در ۸۰ نقطه از دنیا نیز همین جشن ها به صورت ویژه برگزار می شود.

* آمادگی ۲۰۰ خادم از خادمان سلامت برای خدمت رسانی

آقای صدوقی، معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست خبری گفت: هر سال مسجد مقدس جمکران در شب نیمه شعبان میزبان زائرین زیادی بوده ولی امسال این موضوع تحت شعاع شیوع کرونا قرار گرفته و مسجد پذیرای زائرین نخواهد بود و این مراسم به صورت مجازی برگزار می شود.

وی بیان داشت: برای برگزاری این مراسم بیش از ۲۰۰ خادم از خادمان سلامت آماده خدمات رسانی خواهند بود.

صدوقی گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار نفر از زائرین در مکان های مختلف جمکران اسکان داده شده بودند، امسال هم این بستر آماده است ولی مسئولین این مسجد طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا عمل می کنند.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران افزود: یکی از موضوعاتی که ما به دنبال آن هستیم، راه اندازی وقف مهدویت است. در این کار سازمان اوقاف در حال همکاری است و به زودی برای اجرای آن کارگروه موقوفات مهدویت هم آغاز به کار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha