سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آغا سید حسن موسوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن صفوی گفت:ماه رمضان، ماه بهار عبادت و عمل صالح، ماه تهذیب نفس و خودسازی، ماه احساس احترام به انسانیت، ماه ایثار و فداکاری، ماه آمرزش و بازگشت به درگاه خداوند است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند در پیام خود به مناسبت نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان که بهار عبادت و عمل صالح، ماه تهذیب نفس و خودسازی، ماه احساس احترام به انسانیت، ماه ایثار و فداکاری، ماه آمرزش و بازگشت به درگاه خداوند است، بار دیگر بر امت اسلامی سایه افکنده است. به همین مناسبت فرخنده، خدمت فرزندان اسلام، به ویژه مسلمانان جامو و کشمیر صمیمانه تبریک می گویم و برای صلح و امنیت جهان اسلام دعا می کنم.

وی افزود: یکی از نعمتهای بزرگ و گرانبهای خداوند، ماه مبارک رمضان است که در آن روزه داران در مقابل هر عمل خیر نسبت به ماههای دیگر هفتاد پاداش می گیرد و خواب نیز در این ماه عبادت محسوب می شود. از روایات به دست می آید که شخص روزه دار، از تمام گناهان گذشته خود بجز حقوق مردم بخشیده می شود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: کسی که رمضان را درک کند و نتواند گناهانش را بیامرزد، بدبخت ترین و نفرین شده ترین فرد است بنابراین، هر مسلمانی باید در حد توان خود تلاش کند تا از برکت و سعادت ماه مبارک بهره مند شود.

وی در ادامه گفت: در این ماه، باید تلاوت قرآن تا حد امکان انجام شود و باید به پیام قرآن کریم توجه شود و از نظر فکری و عملی نسبت به قرآن کریم بی تفاوتی نشان داده نشود.

وی با توجه به وضعیت کنونی کرونا تاکید کرد: کرونا بار دیگر کل جهان را فرا گرفته است و موج کنونی کرونا پیچیده تر و خطرناک تر از قبل است، بنابراین ضروری است که در انجام عبادات و اعمال جمعی اقدامات پیشگیرانه لازم را در نظر بگیریم.

وی در پایان از خداوند متعال خواست که دنیای بشریت را از برکت این ماه از کرونا نجات دهد و ما را در برخورداری از نعمت، سعادت، نعمت و برکات ماه مبارک و پیام روزه یاری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha