جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیرکل بهزیستی استان قم

حوزه/مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: تاب‌آوری یکی از عوامل اصلی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مهدی پهلوانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت افزایش تاب‌آوری در جامعه اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک هدف اصلی و مهم برای بسیاری از سازمان‌ها و نهادها است که در این میان افزایش تاب‌آوری نقش مهمی دارد.

وی پویش ملی تاب‌آوری اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: این پویش با تأکید بر رفتار همدلانه و پیشگیری از خشونت و ارتقای سلامت اجتماعی هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه در استان قم هم برگزار شد.

وی افزود: در این پویش کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از خشونت و تاب‌آوری با هدف آموزش جمعیت‌های عمومی (کودکان، نوجوانان، جوانان، والدین و...)در بازه زمانی تعیین شده در فضای مجازی برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: هدف از برگزاری این پویش، اطلاع رسانی و آگاه سازی به عموم جامعه بود و مطالعات متعدد نشان داده است که یکی از عوامل اصلی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاب‌آوری است.

پهلوانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس سازمان بهزیستی کشور با هدف آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و حساس سازی عموم جامعه اقدام به طراحی و برگزاری پویش تاب‌آوری با تأکید بر رفتار همدلانه و پیشگیری از خشونت و مدیریت خشم نمود و از طریق آموزش و یادگیری افزایش رفتارهای تاب آورانه نسبت به توزیع اقلام آموزشی اقدام کرد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از خشونت و افزایش تاب‌آوری در نوجوانان به صورت مجازی، تهیه و انتشار کلیپ و موشن‌گرافی با موضوع تاب‌آوری و انتشار در فضاهای مجازی، چاپ و نصب بنر پویش و اجرای مسابقات مختلف با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان از اقدامات بهزیستی استان در طول اجرای پویش بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha