سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
موسوی مقدم

حوزه/ وجه مردم در نظام اسلامی در واقع به عنوان افراد دارای کرامت و شعور و مقام الهی هست و اساسا ما جایگاه مردم را مهم می دانیم، رسانه ای که در آن رسانه مناظرات انجام می شود رعایت فقه و ادب و اخلاق باید بشود چون مناظره کنندگان هم علی الاصول از نخبگان جامعه هستند و شایسته است اخلاق و موازین دینی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما امروز در نشست علمی تخصصی فقه تبلیغات رسانه ای و مناظرات انتخاباتی که در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار و با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی برگزار شد، با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن علیه نظام اسلامی گفت: در حال حاضر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه بزرگ و شاید ابررسانه در سطح جهانی مطرح است؛ چراکه تقریبا در دنیا به این شکل نیست که یک کشور، مکتب، فرهنگ و ملتی دارای رسانه ای با این تنوع و گستردگی باشد.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: رسانه جمهوری اسلامی ایران در حال رقابت با رسانه های دنیا نیست؛ چون رقابت جایی معنا پیدا می کند که هدف مشترک باشد؛ ما هیچ هدف مشترکی با رسانه های دنیا نداریم؛ پس رقابت معنا ندارد؛ بلکه به تمام معنا در حال جنگ با رسانه های دنیا هستیم.

وی افزود: در غرب تلقی از مردم و ادعای حمایت از مردم همه ابزار است و رسانه های ما اصلا قابل مقایسه با آنان نیست چرا که در آن رسانه ها حرفی از اخلاق و معنویات نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به مناظرات انتخاباتی و نقش مهم آن در افزایش مشارکت مردمی خاطر نشان ساخت: مناظرات به کلی در صدا و سیما در موضوعات مختلف همواره برگزار می شود اما مناظرات مربوط به انتخابات از اهمیت بالاتری برخوردار بوده است که همواره این مناظرات نقش بسیار مهمی در جلب مشارکت بالای مردم در انتخابات داشته است اما در کنار بالا بردن این مشارکت خب آسیب هایی را هم در پی داشته است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که داریم این است که در خیلی از جاها الگوها و سرمشق هایی که عمل می کنیم مناسب با آن هدف نیست در صداو سیما هم باید دانست که در رسانه ملی اخلاق و معنویات مهم و قابل توجه است و دارای ایدئولوژی و خانواده پایدار است و مسائل حلال و حرام برایش مهم است ما رسانه های بیگانه ما چنین اهمیت و توجهی را ندارند لذا باید دقت فراوان شود که در دام انحرافاتی که در رسانه های غربی وجود دارد نیفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به برخی آسیب های مناظرات انتخاباتی در ایران گفت: یکی از مهم ترین این آسیب ها خروج از ضوابط شرعی و حدود فقهی است التزام عملی به مبانی دینی و اخلاقی می تواند درصد زیادی از این آسیب ها را کاهش دهد، آسیب هایی همچون هتاکی، دروغ گویی، شبه پراکنی، تضعیف نظام اسلامی، عدم رعایت انصاف و نزاکت، ایجاد بدبینی به نظام اسلامی و ...از مهم ترین این آسیب هاست.

قائم مقام رئیس صداوسیما کار در رسانه ملی راحت نیست، اظهارکرد: مدیریت فرهنگی، هدایت افکار عمومی و ... از کارهای ظریف در رسانه است که برای تحقق آن کارهای بسیاری صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین جنگی که در آن قرار داریم، جنگ اقتصادی است و همه دنیا در حال پشتیبانی از دشمنان ایران هستند، یادآور شد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی باید درون‌زا و برون‌نگر باشد. ظرفیت اقتصادی کشور ما به صورت بالقوه در حدی است که می‌تواند به استقلال حقیقی منجر شود.

وی گفت: وجه مردم در نظام اسلامی در واقع به عنوان افراد دارای کرامت و شعور و مقام الهی هست و اساسا ما جایگاه مردم را مهم می دانیم، رسانه ای که در آن رسانه مناظرات انجام می شود رعایت فقه و ادب و اخلاق باید بشود چون مناظره کنندگان هم علی الاصول از نخبگان جامعه هستند و شایسته است اخلاق و موازین دینی را رعایت کنند.

قائم مقام رئیس صداوسیما تاکید کرد: ما یکی از مدل های رسانه ای خاص را عرضه می کنیم که با سایر رسانه ها و شیوه های مرسوم رسانه ای دنیا متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه همین مناظرات گاهی سرنوشت انتخابات را برای نامزد تغییر می دهد و ما نیز در سازمان صدا و سیما در تلاش هستیم که مناظرات و برنامه های تبلیغاتی کاندیداها کاملا سالم، اخلاقی و متناسب با نظام اسلامی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha