چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 979410
۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
سلماس

حوزه/ دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس از ۳۱ شهریور به مدت سه روز با حضور طلاب حافظ بیش از پنج جز مدارس علمیه آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ ناصر اکبرزاده، امروز در افتتاحیه دوره تربیت مربی قرآن که در مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، برگزار شد، اظهار داشت: خداوند تعلیم قرآن را مقدم بر خلقت انسان ذکر فرمود این یعنی فراگیری قرآن و معارف کتب آسمانی مهمترین هدف خلقت انسان است. از طرفی خداوند سوره های قرآن را با صفت الرحمن آغاز کرده است، یعنی بالاترین مصداق رحمانیت خداوند بر بندگانش تعلیم ای من کتاب الهی می‌باشد و شما حافظان قرآن قطعا مشمول رحمت خاصه خداوند متعال هستید که امیدواریم ساعات زندگیتان منور به نور کتاب الهی باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: باید این موهبت بزرگ الهی را قدر بدانید و در این راه نورانی و پرخیر و برکت دچار تزلزل نشوید . طلبه‌ای که قرآن را حفظ می‌کند قرآن با تمام وجودش عجین میشود و وقتی می‌خواهد فکر کند قرآنی می‌اندیشد.

وی با بیان این که وقتی انسان قرآنی شود، قرآن به رفتارش سمت و سو می دهد، اضافه کرد: از مدیریت و مسئولین محترم مدرسه امام علی( ع) سلماس تشکر می کنم و این حوزه مقدسه هم خیمه گاه اهل بیت(ع) و هم پایگاه قرآن است؛ طلاب این مدرسه با ثقلین محشورند و این دوره تربیت مربی حفظ هم دوره ی بسیار پرخیر و برکتی است و ان شاءالله خروجی خوب و ثمرات ارزشمندی برای حوزه‌های علمیه و جامعه قرآنی استان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حبیب فتاحی نیز در این مراسم گفت: دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس از ۳۱ شهریور ماه به مدت سه روز با حضور طلاب حافظ بیش از پنج جز مدارس استان برگزار می‌شود و برای این دوره استاد ویژه از قم دعوت شده و در پایان مدرک پایان دوره مربیگری به طلاب اعطا خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس  بیان کرد: با توجه به اینکه پیش از این، دوره های تربیت مربی قرآنی در قم برگزار می شد اما با توجه به اینکه مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس یکی از پایه های قرآنی استان‌های شمال‌غرب کشور بوده با هماهنگی صورت گرفته از مرکز قم اساتید به این مدرسه اعزام شدند که بیانگر ظرفیت بزرگ این مدرسه است و با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری های تعیین شده برگزار می‌شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha