شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
حجت الاسلام رضا میرزاجانی

حوزه/ حجت الاسلام میرزاجانی گفت: الگو بودن نبی اکرم (ص) برای زمان، مکان و افراد خاصی نیست، بلکه حضرت به صورت مطلق اسوه بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رضا میرزاجانی، عصر سه شنبه در مراسم رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان ها الگو است، اظهار داشت: زندگی سراسر نور رسول اکرم (ص) و شیوه تعامل حضرت با خانواده، خویشاوندان، والدین، همسایگان، مسلمانان و دیگر افراد جامعه می تواند برای همه دوران زندگی بشر الگو باشد.

وی با تاکید بر این که نوع رفتارهای پیامبر اکرم (ص) با دشمنان می تواند راه گشا و راهنمای سیاستمداران جهان اسلام باشد، ادامه داد: منش شخصی و اخلاق حضرت محمد مصطفی (ص)؛ همچون آراستگی ظاهر، روش غذا خوردن، پوشش، حسن خلق، راستگویی، نرمی و مهربانی، عفو و گذشت و دیگر ویژگی های برجسته ایشان بهترین و زیباترین نمونه عملی برای همه افراد در زندگی است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: همان گونه که خداوند متعال، پیامبر اعظم(ص) را به عنوان بهترین وصف با آیه " لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ" معرفی کرده است، ما نیز باید در همه رفتارهای خود از رسول گرامی اسلام (ص)  پیروی کنیم و ایشان را سرمشق خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: علامه طباطبایی در مقدمه کتاب «سنن النبی» که از یادداشت های ایشان تدوین شده است، در مورد سبب نگارش این کتاب آورده است که امام صادق(ع) می‏ فرماید «من دوست ندارم مسلمانی بمیرد، مگر این‏که تمام آداب و سنن پیامبر مکرم اسلام را و لو یک بار هم که شده، انجام دهد.»؛ الگو بودن نبی اکرم (ص) برای زمان، مکان و افراد خاصی نیست، بلکه حضرت به صورت مطلق اسوه بشریت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha