جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ نشست اعضای دبیرخانه کنگره علمی امناء الرسل با آیت الله اعرافی برگزار شد و مسائل مربوط به فعالیت های این دبیرخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست اعضای دبیرخانه کنگره علمی امناء الرسل با آیت الله اعرافی ظهر امروز در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله اعرافی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های اعضای دبیرخانه کنگره امناء الرسل گفت: از عملکرد کنگره امناء الرسل خرسندیم؛ چرا که بزرگداشت مقام شامخ علمایی که در تولید علم گام های بلندی را برداشته اند از لوازم جامعه دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری دبیر کنگره علمی امناء الرسل در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه گفت: چه در بُعد علمی، پژوهشی و چه از نظر اخلاقی و معنوی شخصیت آیت الله خرسان قابل توجه و الهام بخش است.

وی افزود: نوع نگاه علامه خرسان به مسائل و اختلافات بین شیعه و سنی کاملاً مستدل و مؤدبانه با رعایت اصول اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس مؤسسه کتابشناسی شیعه سپس به ایراد سخن پرداخت و تصریح کرد: آیت الله خرسان از علمای انقلابی و دارای ارتباط وثیق با علمای ایران بوده و هستند.

وی با اشاره به صبر و شکیبایی آیت الله خرسان افزود: برخی کتاب های این عالم از ۶۰ سال پیش و حتی ۷۰ سال پیش تألیف آن ها آغاز شده است و به تازگی برای چاپ رفت اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول امور اجتماعی و سیاسی حوزه به ارائه پیشنهاداتی برای عملکرد بهتر در زمینه معرفی و گرامیداشت شخصیت های حوزوی گفت: پیشنهاد می شود دبیرخانه دائمی برای بزرگداشت شخصیت ها و عالمان بزرگ حوزه های علمیه راه اندازی گردد.

وی اظهار کرد: تنظیم لیست جامعی از علمای بزرگ و پیشوایان دینی جهت بزرگداشت آنان نیز یکی دیگر از پیشنهادات بنده می باشد.

حقانی معاون پژوهش جامعة الزهراء سلام الله علیها اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد بینش نسبت به علمای بزرگ دینی در حوزه های علمیه خواهران هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه در این نشست گفت: پیشنهاد دارم انعکاس رسانه ای بیشتری در میان طلاب جوان در خصوص کنگره امناء الرسل اتفاق بیافتد.

وی بیان داشت: می بایست کتاب هایی مختصر و مفید در مورد شخصیت های مدنظر کنگره تولید شود تا برای اقشار مختلف طلاب و روحانیون و الهام گرفتن آنان از سیره علما مورد استفاده قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد الحسون رئیس مرکز أبحاث العقائدیة سپس اظهار کرد: می بایست برای شناساندن شخصیت های علمی و معنوی بزرگ لُجنه ای از افراد آگاه به شخصیت اخلاقی و علمی آن ها تشکیل شود که احوال آنان را از نزدیک مشاهده کرده باشند؛ شاگردان علما بویژه آنان که زنده هستند بهترین گزینه ها برای این کار هستند.

وی گفت: گرامیداشت شخصیت هایی همچون شیخ خرسان از مسائل دارای اهمیت و ضروری است؛ اما این کار قطعاً نیازمند تحقیقات و پژوهش های مختلف و هزینه هایی می باشد که همکاری مسئولین و نهادهای حوزوی را می طلبد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha