سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام مهدی عالمی مهاجران

حوزه/ حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه شرایط امروز نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است، گفت: در گذشته جنگ با دشمن در نبرد رو به رو بود اما امروز دشمن از طریق جنگ نرم و با استفاده از ابزارهای خود خصوصا در فضای مجازی به دنبال بدبین کردن جوانان نسبت به انقلاب، شهدا و رهبری است و لذا در این عرصه حضور جوان آگاه و با بصیرت یکی از ضرورت ها است.

حجت الاسلام مهدی عالمی فیض، امام جمعه مهاجران استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار، به وظایف جوانان در گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: اصل اول در مقابله با دشمن و حتی می‌توان گفت مهم‌ترین موضوع در این عرصه، شناخت درست استکبار و دشمن است.

وی افزود: اگر جوانان و نوجوانان ما که جنگ و انقلاب را ندیده‌اند، خوی استکبار گری و اهداف دشمن را به خوبی بشناسند، تمامی نقشه‌ها و فعالیت‌های دشمن برای بدبین کردن جوانان نسبت به انقلاب، نقش بر آب خواهد شد.

امام جمعه مهاجران بصیرت افزایی را گام بعدی در مسیر مبارزه با دشمن برشمرد و گفت: نوجوانی که دشمن را شناخته، باید نسبت به او حساس بود و با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیت، برنامه‌های دقیقی برای بصیرت افزایی او تدبیر کرد.

وی با بیان اینکه جوانان در عرصه بصیرت افزایی و شناخت اهداف دشمن، باید به روز باشند، خاطر نشان کرد: نوجوان و جوانی که دشمن را شناخته و پس از آن بصیرتش افزایش پیدا کرده، تاثیر گذاری بسیار بیشتری نسبت به دیگر افرادی که به این مسائل بی تفاوت بوده‌اند دارا است.

حجت الاسلام عالمی با اشاره به اینکه ریسک پذیری و شجاعت از خصوصیات جوانان است، اظهار داشت: ریسک پذیر بودن جوان، امتیاز خوبی در وجود او می‌باشد که لازم است مسئولین فرهنگی و در راس آن ائمه جمعه و معلمین به درستی این ویژگی و خصوصیت را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند حضور چنین جوانان آگاه و با بصیرتی در جامعه هستیم، مطرح کرد: روزهای گذشته سالروز شهادت شهید حسین فهمیده بود، نوجوانی که اول دشمن را در جنگ سخت شناخت و سپس با بصیرت خود آن اقدامی که لازم بود را انجام داد و بالاترین سرمایه خود که جانش بود را در راه انقلاب اهدا کرد.

امام جمعه مهاجران تصریح کرد: امروز نیز جوانان ما با استمرار راه شهید فهمیده باید ضمن شناخت درست دشمن، صحیح ترین اقدام را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است، گفت: در گذشته جنگ با دشمن در نبرد رو به رو بود اما امروز دشمن از طریق جنگ نرم با استفاده از ابزارهای خود خصوصا در فضای مجازی به دنبال بدبین کردن جوانان نسبت به انقلاب، شهدا و رهبری است و لذا در این عرصه حضور جوان آگاه و با بصیرت یکی از ضرورت ها است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha