دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 988998
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
معاد-ملک شهر

نشست اعتقادی با موضوع: «باور مرگ و عقبات آن» در مدرسه علمیه اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین عسکری، در نشست «باور مرگ و عقبات آن» در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه اهل البیت(ع) ملک شهر گفت: آنچه امام حسین علیه السلام و اصحابشان را شجاع و مستحکم کرد، باور به معاد و زندگی جاودان بو. در شب عاشورا  وقتی چراغ ها را خاموش کردند. قاسم بن الحسن گفت: باور به مرگ و زندگی جاویدان، شیرین تر از عسل است. ما امروز به این معرفت احتیاج داریم.

وی تصریح کرد: باید معارف مرگ را صحیح دریافت کنیم، چرا که قدرت عجیبی در تحول انسان دارد؛ مهم ترین عامل و پتانسیلی که اینها را پرواز داد، مسائل مرگ و معاد بوده و بزرگترین مشکل ما محبت و علاقه به دنیاست.

فعال فرهنگی، راهکارهای یاد معاد را به تأخیر نینداختن توبه و استغفار، تهیه کفن، وصیت گفتن، مطالعه و شنیدن موعظه های آخرتی دانست.

وی در ادامه جهل نسبت به مرگ، تعلقات دنیوی و حق الناس را از عوامل ترس و گریزان بودن از مرگ برشمرد و گفت: یکی از راه هایی که می تواند دریچه های علم غیب را به روی انسان باز کند همین یاد مرگ و معاد است.  

حجت الاسلام عسکری، راهکارهای برون رفت از سکرات مرگ را، مواظبت  اعمال از جمله محکم کردن ایمان و اعتقادات که راهکار افزایش ایمان؛ گریه بر امام حسین علیه السلام و ادای نماز اول وقت، داشتن ولایت و محبت اهل بیت بخصوص امیرالمومنین علیه السلام، نماز اول وقت، مداومت بر تسبیحات حضرت زهرا بعد از نماز ها،  انگشتر عقیق در دست راست کردن، روزه ماه رجب، نیکی به پدر و مادر و صله رحم دانست.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha